וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מותר לחפוף לכלב עם שמפו שמיועד לבני אדם?

דר' איל נחמיאס

5.5.2009 / 17:34

מותר לחפוף לכלב עם שמפו שמיועד לבני אדם? ומה עושים עם חתולת גינה חולה? הווטרינר שלנו עונה לשאלות שלכם

אנחנו רוחצים את הכלב שלנו בפעם בחודש בערך. האם ניתן לחפוף לו את השיער בשמפו רגיל שלא מיועד לבעלי חיים, ובמרכך?

שמפו רגיל של בני אדם מיועד לעור חומצי יותר מאשר אצל כלבים. באדם החומציות היא של pH=5.5 בכלב מדובר על pH=7 .הסיבה היא בעיקר להיותו של עור הכלב יבש בבסיסו ללא הזעה. כלב לא מזיע כי מקרר עצמו על ידי הלחתה. רחיצה בשמפו רגיל עלולה בכלבים מסוימים ליצור גרוי של העור.

לחברי יש כלבת פינצ'ר בעלת עודף משקל די גדול. לפני מספר שנים גדלה לה מעין גולה ליד הזנב וכיום היא בגודל של ביצה, מה זה יכול להיות?

מסה על הזנב עלולה להיות גידול כלשהו או ביטוי של ההשמנה והופעה של ליפומה (מסה שומנית). על ידי בדיקת FNA (שאיבה עדינה במחט) ניתן להפיק מספר תאים אשר מאפשר לבצע אבחון טוב מאד ולקבל החלטה אם מדובר במסה המצריכה הסרתה בניתוח, או שמא מדובר בליפומה שלא צריך לטפל בה. בכל מקרה אני ממליץ בחום לעבור למזון רפואי לירידה במשקל.

יש לנו כלבת בולדוג צרפתי בת שנתיים וחצי. היא סובלת מהזעה בבתי השחי ובבטן, סובלת מגרוד בלתי פוסק במקומות אלו. כמו כן סובלת מפטריה באוזן, מטופלת אצל וטרינר ומטופלת בכדורים שמקלים קצת. האם תופעת ההזעה והגרוד נתנים לפתרון תמידי?

בולדוג צרפתי הינו גזע הידוע בנטייתו למחלה הקרויה ATOPY והיא למעשה אלרגיה לא ידועה לגורמים שונים. הביטוי שלה הוא כפי שציינת. אפשר לטפל בכך בצורות שונות על פי המלצת הרופא. יש תרופות מיוחדות לבעיה ומזון רפואי מיוחד. לעיתים רצוי לבדוק גם את תפקוד בלוטת התריס. טיפול בבלוטה ובאלרגיה יפסיקו את הגירוד ואת בעיות האוזניים.

האם חתולה שחלתה בסלמונלה מסוגלת להבריא ללא טיפול רפואי? מדובר בחתול גינה.

סלמונלה היא מחלה הידועה כאחד מהפתוגנים היותר בעייתיים לחיה ולאדם. הסיכון בכך הוא הדבקה גם של בני אדם לכן מומלץ מאד לטפל באנטיביוטיקה מתאימה להבראתה המלאה. חשוב לדעת כי עלולה להיות נשאית לטווח ארוך של המחלה גם לאחר שהבריאה.

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady
  • עוד באותו נושא:
  • חיות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully