וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

”ישי עושה שימוש קיצוני בשלילת האזרחות"

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

5.5.2009 / 16:07

בשמאל ובאגודה לזכויות האזרח תקפו את כוונת שר הפנים לשלול אזרחות ל-4 ערבים-ישראלים. ”אזרחות אינה נשללת גם מעבריינים המבצעים פשעים חמורים ביותר”

יו"ר מרצ ח"כ חיים אורון, התייחס הערב (שלישי) להחלטה של שר הפנים אלי ישי לשלול את אזרחותם של ארבעה ערבים ישראלים. לדברי אורון, "שר הפנים החדש-ישן אלי ישי עושה שימוש קיצוני וסיטונאי במכשיר שלילת האזרחות, דבר חמור מאין כמוהו. אזרחות אינה נשללת גם מעבריינים המבצעים פשעים חמורים ביותר".

יו"ר רע"מ-תע"ל ח"כ איברהים צרצור אמר לוואלה! חדשות בתגובה לדברים כי יש לדחות כוונה זו של שר הפנים בשאט נפש היות ודבר כזה לא קרה במשך 60 שנות קיומה של מדינת ישראל. "מעשה זה מסמל את הנטיות הפנאטיות של השר ישי יותר מאשר דרישה אוביקטיבית שיכולה לשרת את ישראל לאורך זמן. בזמן שכל העולם מתכנן להחזיר את רכבת השלום לפסים, בוחר שר הפנים לבצע מדיניות המנוגדת לחלוטין לרוח זו שהעולם תומך בה", אמר.

"אני ממליץ לשר הפנים לרדת מהעץ הגבוה שאליו טיפס ולהתחיל לחשוב במושגים יותר פשרניים מאשר לבצע מדיניות שאולי תביא לו כמה קולות נוספים, אבל אין ספק שתפגע קשה מאד במדינת ישראל שבלאו הכי סובלת מפגיעה קשה היום בגלל מרכיבי הממשלה הימנים והפונדמנטליסטיים", הוסיף.

ח"כ אחמד טיבי (רע"מ-תע"ל) מסר כי היד קלה על ההדק בשלילת אזרחות מערבים. "מי שעובר על החוק הן ביטחונית או פלילית מובא לבית משפט. את הערבים מענישים פעמיים. מדוע לא ביקש משרד הפנים מעולם לשלול את אזרחותו של הרוצח יגאל עמיר למשל או של רוצחים ואנסים אחרים?", תהה ח"כ טיבי.

הארבעה שהו במדינות אויב

האגודה לזכויות האזרח הודיעה היום כי היא רואה בחומרה את החלטת שר הפנים לפתוח בהליכים לשלילת אזרחותם של ארבעה ערבים ישראלים. עו"ד דן יקיר, היועץ המשפטי של האגודה לזכויות האזרח, אמר כי שלילת אזרחותו של אדם בגין חשד כי ביצע עבירה, גם אם מדובר בפשע חמור, היא פסולה: "אם קיים חשד שהאנשים הללו היו מעורבים בטרור, יש להביא אותם למשפט, ואם יימצאו אשמים, ניתן לדון אותם לעונשם. שלילת האזרחות היא צעד קיצוני ופסול. מדינה דמוקרטית איננה מענישה את אזרחיה בשלילת אזרחותם. הדבר חמור שבעתיים כשמדובר בצעדים שננקטים בשל חשדות בלבד".

גם חבר הכנסת עפו אגברייה (חד"ש) גינה היום בחריפות את החלטת שר הפנים. "זהו צעד אנטי-דמוקרטי ותקדים מסוכן ובפרט לאור העובדה ששלילת האזרחות מבוססת על חשדות בלבד", אמר. "ישי מוליך את מדינת ישראל לכיוון של דיקטטורה אפלה ומשטר אפרטהייד". עוד אמר ח"כ אגברייה כי "האזרחות הישראלית נכפתה על הערבים עם הקמת המדינה, אך אין להעלות על הדעת מצב שבו אזרחות תוכל להישלל כלאחר יד".

ראש רשות האוכלוסין וההגירה, יעקב גנות, פנה היום לשר ישי, בבקשה לבחון את שלילת אזרחותם של ארבעת האזרחים הישראלים שיצאו למדינות אויב והיו מעורבים בפעילות המסכנת את ביטחון המדינה.

מהמידע שהציג יעקב גנות לשר ישי, עולה כי הארבעה עזבו את ישראל לפני שנים רבות, ושהו במדינות המוגדרות על-פי חוק כמדינות אויב - לרבות לבנון ותוניסיה. במסגרת שהותם במדינות אלה היו מעורבים, בעקיפין ובמישרין, בפעילות רבת שנים נגד מדינת ישראל וביטחונה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully