וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האו"ם מאשים: צה"ל הזניח חיי פלסטינים

טלי גולדשטין ותום גולדהנד

5.5.2009 / 20:16

מדו"ח חדש של האו"ם לגבי פעילות צה"ל במהלך "עופרת יצוקה" עולה כי צה"ל אשם בהזנחה שגרמה למוות, לפציעות ולנזק למבני האו"ם

דו"ח חדש של האו"ם הפנה היום (שלישי) אצבע מאשימה כלפי צה"ל בגין "הזנחה" בהתנהלות שלו בעת המלחמה בעזה. מסיכום של הדו"ח, בן 184 הדפים אותו הזמין מזכ"ל האו"ם באן קי מון, עולה כי ממשלת ישראל גרמה למוות פציעות ונזק לרכוש האו"ם במהלך שבע תקריות בהן היה מעורב צה"ל במבצע "עופרת יצוקה".

"מחברי הדו"ח הגיעו למסקנה שפעולות צה"ל לקו בהזנחה בדרגות שונות כלפי רכוש האו"ם וכלפי צוותי האו"ם ואזרחים אחרים ששהו בתוך שטח האו"ם, דבר שגרם לממקרי מוותף פציעות ונזק פיזי למבנים", נכתב בדו"ח. עוד נכתב כי "שטח האו"ם מוגן תחת החוק הבינלאומי".

הדו"ח קבע בין היתר כי ישראל ירתה במכוון על אזרחים ובשימוש בכוח מוגזם. מחברי הדו"ח אף המליצו להקים ועדת חקירה בלתי תלויה מטעם האו"ם שתבדוק באופן מקיף האם ישראל ביצע פשעי מלחמה במהלך המבצע בעזה.

באן קי מון אמר כי לא תיערכנה חקירות נוספות בנושא, למרות שהדו"ח קרא לפתיחה בחקירה מלאה ובלתי משוחדת. במכתב שלווה לפרסום תקציר הדו"ח, ציין באן קי מון כי את הביקורת של ממשלת ישראל כלפי המסקנות שעלו מן הדו"ח והפעולות שעליה לנקוט עתה.

בין ההמלצות שעלו בדו"ח: דרישה שממשלת ישראל תבטל טענותיה כי הפלסטינים ירו לעבר כוחות צה"ל מתוך שטח האו"ם. את הדו"ח חיברו ארבעה מומחים בהובלת איאן מרטין, שעמד בעבר בראש "אמנסטי אינטרנשיונל" וכיהן כשליח האו"ם למזרח טימור ונפאל.

במשרד החוץ אמרו מוקדם יותר כי "הוועדה מעדיפה את עמדות החמאס, ארגון טרור רצחני, ובכך מטעה את הציבור בעולם. הדו"ח מתעלם לחלוטין מההתקפות על ישראל במשך שמונה השנים, שקדמו להחלטה לצאת למבצע, ומתעלם מהמציאות הקשה, שהכתיב חמאס, ומשיטות הפעולה שלו. כארגון טרור בחר החמאס למקם את זירת הלחימה בתוך שטח בנוי וצפוף אוכלוסין ובכך לא רק שתקף במתכוון אזרחים ישראלים, כפי שאף מצוין בדו"ח, אלא גם סיכן את חיי האזרחים הפלסטינים והשתמש בהם "כמגן אנושי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully