וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי הפגרה: הוועדות בכנסת התחילו לעבוד

פנחס וולף

5.5.2009 / 12:52

ועדות הכנסת בחרו מי יעמוד בראשן. הנגבי שוב בחוץ וביטחון, גפני בכספים ואקוניס בכלכלה. הנגבי: "אפעל לדיוני ועדה פתוחים"

יו"ר ועדת החוץ והביטחון של הכנסת ח"כ צחי הנגבי, שנבחר היום לכהונה נוספת בתפקידו כיו"ר הוועדה, אמר בישיבתה הראשונה כי יפעל לכך שיהיו דיוני ועדה פתוחים בחלק מההופעות של ראש הממשלה, בנימין נתניהו, שר הביטחון אהוד בר ושר החוץ ליברמן בפניה. זאת, בניגוד לישיבות הועדה הרגילות הסגורות לתקשורת.

לדברי הנגבי "בהרבה מאוד פרלמנטים בעולם הסקירות של ראשי המדינה הן פתוחות לציבור הרחב. "הופעה של ראש הממשלה ושר הביטחון חשובה, חשוב גם שהציבור יישמע את חברי הוועדה, יש להם ניסיון רב בתחום". בשבוע הבא הוועדה תאייש את ועדות המשנה שלה.

הנגבי הביע רצון להגביר את הפיקוח על פעילות החוץ של ישראל כך שמצב הנתון כיום בו 90% מעבודת הוועדה מוקדשת לנושא ביטחון מדיניות ורק 10% לסוגייות מדיניות החוץ של ישראל ישתנה. בחודש הקרוב צפויים להופיע ראשי המדינה וראשי מערכת הביטחון לפני הוועדה. כבר בשבוע הבא הוועדה תארח את הרמטכ"ל גבי אשכנזי או את ראש המל"ל עוזי ארד, ובמהלך החודש וחצי הבאים יופיעו בוועדה ראש הממשלה נתניהו, לאחר שובו מפגישתו עם אובמה בארצות הברית, שר הביטחון אהוד ברק, ראש המוסד מאיר דגן, ראש השב"כ יובל דיסקין וראש אמ"ן.

ועדת הכספים בחרה את ח"כ משה גפני לעמוד בראשה. יו"ר הכנסת ראובן ריבלין שעבר בין הועדות, אמר לאחר בחירתו של גפני כי "ועדת הכספים היא ועדה שבלעדיה אין. גם כשמתחלפות הכנסות, אין רגע אחד שבו ועדת הכספים אינה פעילה". ריבלין פנה לגפני ואמר לו "קודמיך שבאו ממפלגתך ניהלו את הועדה לתפארת והתעלו מעל השיקול הסקטוריאלי, והלוואי שתמשיך בדרכם".

ועדת הכלכלה בחרה בח"כ אופיר אקוניס לעמוד בראשה. יו"ר הכנסת ריבלין אמר לחבריה כי "באים לוועדה אנשים מיומנים ובעלי אינטרסים. זה מחייב את חברי הכנסת ללמוד את הנושאים בוועדה ורצוי שכל אחד יהיה מוכן בפני הדוברים הבאים לוועדה ולא יירתע גם מפני שועי עולם. צריך לברור בין האינטרסים ולבחור את האינטרסים הטובים לישראל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully