וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מזכ"ל האו"ם ידחה את המלצות הדו"ח על עזה"

5.5.2009 / 12:53

לוואלה! חדשות נודע כי באן קי מון צפוי לערוך הערב מסיבת עיתונאים ולרכך את מסקנות דו"ח האו"ם, שקבע בין היתר כי ישראל פגעה במכוון באזרחים בעזה

מזכ"ל האו"ם באן קי מון צפוי לערוך הערב (שלישי) מסיבת עיתונאים ולהתייחס לדו"ח החלקי של הארגון על מבצע "עופרת יצוקה" ברצועת עזה. לוואלה! חדשות נודע כי באן צפוי לרכך את ממצאי הדו"ח ולדחות את המלצותיו להקים ועדת חקירה בלתי תלויה שתחקור את האם ישראל ביצעה פשעי מלחמה בעזה. באן צפוי לומר כי אין המלצת ועדת הבדיקה של האו"ם אינה מחייבת משפטית את הארגון. באן גם צפוי לשבח את שיתוף הפעולה לו זכתה הוועדה מצד ישראל ולהודיע כי לשני הצדדים עומדת הזכות לחיות חופשיים מאימת האלימות.

מנהל מחלקת תקשורת ישראלית במשרד החוץ, יוסי לוי, אמר לוואלה! חדשות כי אם אכן תהיה זאת רוח דבריו של מזכ"ל האו"ם, יש בכך "עידוד רב לתמיכתה של הקהילה הבינלאומית במאבק בטרור ולחיצת יד איתנה מצד האו"ם בצורך להכות בטרור על פי כללי המשפט הבינלאומי". לוי אישר גם כי מנכ"ל משרד החוץ, יוסי גל, עושה דרכו חזרה מניו יורק, שם נפגש עם גורמים בינלאומיים. עם זאת, הוא סירב לאשר כי נסיעתו של גל היתה קשורה לדו"ח.

הדו"ח, שצפוי להתפרסם מאוחר יותר היום, קובע בין היתר כי ישראל ירתה במכוון על אזרחים ובשימוש בכוח מוגזם. מחברי הדו"ח אף המליצו להקים ועדת חקירה בלתי תלויה מטעם האו"ם שתבדוק באופן מקיף האם ישראל ביצע פשעי מלחמה במהלך המבצע בעזה.

מוקדם יותר דחו במשרד החוץ את מסקנות הדו"ח. "רוח הדו"ח ולשונו הינם מגמתיים, בלתי מאוזנים בעליל ומתעלמים מהעובדות, כפי שהוצגו בפני הוועדה", נמסר ממשרד החוץ. עוד נמסר ממשרד החוץ כי "הוועדה מעדיפה את עמדות החמאס, ארגון טרור רצחני, ובכך מטעה את הציבור בעולם. הדו"ח מתעלם לחלוטין מההתקפות על ישראל במשך שמונה השנים, שקדמו להחלטה לצאת למבצע, ומתעלם מהמציאות הקשה, שהכתיב חמאס, ומשיטות הפעולה שלו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully