וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רק בישראל: צלבי קרס מקדמים מסע בחירות

עדי שימחוביץ

5.5.2009 / 12:18

ביהמ"ש הרשיע מנהל קמפיין בחירות בקריית אונו שעשה שימוש בסמלים נאציים כדי ליצור התחושה בציבור כי מועמדו נרדף ולסייע לו להיבחר

בית המשפט המחוזי בתל אביב קיבל היום (שלישי) את הערעור שהגישה המדינה והרשיע את אורן שמיר, מנהל קמפיין בחירות שעשה שימוש בסמלים נאציים כדי לקדם את המועמד שלו.

בשנת 2003, סמוך למועד הבחירות לרשויות המקומיות, שימש שמיר כמנהל מסע הבחירות של המועמד יוסי נשרי בקריית אונו. מכתב האישום עולה כי שמיר שילם לאדם אחר כ-1000 שקלים על מנת שזה ירסס כתובות נאצה וצלבי קרס על שלטי הבחירות של נשרי ועל מכוניתו. זאת על מנת ליצור בציבור את התחושה שנשרי נרדף, באפן שיסייע לו להיבחר לראשות העיר.

שמיר הודה בבית משפט השלום בעבירות שיוחסו לו אך לא הורשע. המדינה ערערה לבית המשפט המחוזי שהחליט, כאמור, להרשיע אותו. הרכב השופטים בראשות השופטת דבורה ברלינר כתב בהחלטתו: "איננו מוכנים לתת לגיטימציה לגישת 'המטרה מקדשת את האמצעים'. הדרך שנבחרה לקידום עניינו של המועמד היא דרך צינית וקשה במיוחד, ולו בעצם העובדה שהציבור למעשה מוטעה לסבור כאילו המועמד נרדף בעוד שבפועל מי שתרם להיווצרות רושם זה איננו אחר מאשר מנהל הקמפיין שלו עצמו".

עוד התייחסו השופטים בהחלטתם לבחירתו של שמיר בסמלים נאציים ואמרו כי ניצול ציני של השואה כדי לקדם אינטרסים מחייב תגובה הולמת מצדם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully