וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ח"כ בן ארי רוצה להצית מלחמת דתות?

פנחס וולף

5.5.2009 / 10:49

ח"כ מהאיחוד הלאומי ביקש לקיים דיון בכנסת על ביקור האפיפיור בישראל. "הוא היה בנוער ההיטלראי והחזיר מכחישי שואה לכנסייה"

התלהטות רוחות אירעה הבוקר (שלישי) בועדת הכנסת על רקע ביקור האפיפיור בשבוע הבא. הוועדה דחתה את בקשתו של ח"כ מיכאל בן ארי (האיחוד הלאומי) לקיים דיון במליאת הכנסת על הביקור. לדברי בן ארי "האפיפיור היה בנוער ההיטלראי והחזיר מכחישי שואה לשורות הכנסייה. אין לנו מנדט לסלוח על מעשי הטבח של הכנסייה באינקוויזיציה". בתגובה לדברים אמר ח"כ רוני בר-און (קדימה) "יש פה מישהו שמבקש להבעיר תבערה. אנו עוסקים בפירומניה". ח"כ דליק איציק (קדימה) פנתה לבן ארי ואמרה "אתה מנסה להבעיר בעירות. הכנסת לא רוצה בזה."

כאשר בן ארי טען כי "יש כאן סתימת פיות". השיב בר- און "הפקרות הביטוי וחופש הביטוי שלובים עכשיו זה בזה. איציק הוסיפה "סבלנו מהנצרות שנים וטוב אם נתחבר אליהם. יש לנו מספיק אויבים גם כך".

לאחר ההצבעה בן ארי אמר כי "ההאשמה שלי בפירומניה מסתירה ניסיון לדיכוי כל אמירה אחרת מעבר לקונצנזוס. הדברים נאמרו בשפה ברורה ביותר. בכנסת ישראל אין חופש ביטוי. אני שולח אצבע מאשימה לחברי הכנסת הדתיים והחרדים שלא הצביעו בעד קיום הדיון אלא נמנעו ונכנעו לאמירותיו של בר-און".

בן ארי הוסיף כי "לו אני הייתי אחראי על ביקור האפיפיור במקום לקחת אותו ל'יד ושם' היתי מביא אותו לבקר בישיבת פונוביץ' כדי להראות לו שעם ישראל חי ושרדיפת התורה לאורך הדורות לא הועילה להם. אני נגד חגיגות הפסטיבלים וההתפרסות מול מי שיש לנו חשבון איתו של דורות. איני יכול לכופף את הראש בדבר הזה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully