וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרץ: "ברק דוחף את העבודה לפיצול"

פנחס וולף

5.5.2009 / 13:49

מזכ"ל העבודה הודיע על התפטרותו, וח"כ עמיר פרץ מבהיר כי העבודה בדרך לפילוג: "ברק מעוניין למנות יס-מנים חסרי עמוד שדרה"

עמיר פרץ הגיב היום (שלישי) על התפטרותו של ח"כ איתן כבל מתפקיד מזכ"ל מפלגת העבודה ואמר כי "מסתבר כי אהוד ברק מעוניין למנות יס-מנים חסרי עמוד שדרה שיקיימו את הוראותיו וימלאו את הוראות ליבו המסכמות במשפט אחד – שמירה על האינטרסים האישיים של אהוד ברק. התנהגותו דוחפת את המפלגה לקראת קרע קשה שיכול להתחיל בהיפרדות, להמשיך בהתנתקות ולהסתיים בהתפלגות. החלטתו של כבל היא אזעקת אמת אחרונה הדורשת מברק להתעשת ולשמור על מפלגת העבודה כמפלגת אמת ולא כמפלגה שהפכה לחלק מגוש הימין".

יו"ר המשמרת הצעירה של מפלגת העבודה קרא בעקבות ההתפטרות לפילוג במפלגה. "נפעל בקרב חברי הכנסת לקידום הפילוג", אומר יושב ראש המשמרת, מעיין אמודאי. "תם עידן במפלגת העבודה בו נותר מקום רק לברק ולאומרי הן".

ח"כ כבל הודיע על התפטרותו במכתב שכתב ליושב ראש המפלגה ברק: "היועץ המשפטי של המפלגה, עו"ד יורם אברהמי, עדכן אותי אתמול בערב כי שלחת את פרקליטך ועוזרך האישי להגיש נגדי ונגד חברים, חברי מפלגת העבודה האמיתית מיום שעמדנו על דעתנו, תובענה לבית הדין העליון לגרשנו מהמפלגה ביתנו שלנו".

"בצער שאין צורב ממנו, הגעתי הבוקר למסקנה שביתך הפוליטי אותו אתה יוצר במידתך אינו ביתי עוד. החל ממחר אפעל כחבר מפלגה מן המניין להחזיר עטרה ליושנה כדי שנשוב לדרכם של בן-גוריון ורבין. חצרן נחוץ לך, לא מזכ"ל ולא מנכ"ל, אני אינני כזה. לחבריי אומר, השמיים התקדרו במפלגתנו אך עוד בימינו יזרח שחר של יום חדש".

אתמול הגישו חברי מפלגה המקורבים לברק עתירה למוסד לבירור עתירות של מפלגת העבודה, על כך שלטענתם חמשת חברי הכנסת שהתנגדו כניסת העבודה לממשלה לא תמכו בממשלה בכנסת, בניגוד להחלטת הוועידה. בתשובת לעתירה, כתב ממלא מקום יו"ר המוסד לבירור עתירות, עו"ד גד כרמי, כי "התנהלותם (של אותם ח"כים - פ"ו) הינה הפרה מפורשת של הוראות חוקת המפלגה, ולמעשה מעילה בשליחותם בכנסת כנציגי המפלגה".

כבל יוביל פרישה מהמפלגה?

בתשובתו, כרמי תקף גם את כבל באופן אישי. לדבריו, "אין ספק שהדברים האמורים לגבי התנהלות חברי הכנסת, חמורים ביתר עת משמדובר התנהלות מזכ"ל המפלגה כנושא תפקיד בכיר וכמי שלא התמודד לתפקיד חבר כנסת, אלא שוריין ומונה על ידי ועידת המפלגה לאחר מכן, כרמי הורה להעביר את הקובלנה לבית הדין העליון של המפלגה, והוא זה שאמור להחליט אם ואלו סנקציות לנקוט נגדם.

מצד שני, הגיש גם ח"כ אופיר פינס עתירה למוסד לבירור עתירות של המפלגה בדרישה לבטל את החלטות לשכת המפלגה מלפני כעשרה ימים לכנס את ועידת המפלגה כדי לפטר את כבל מתפקיד המזכ"ל ולמנות את שירי ויצמן למנכ"ל זמני.

ברק פעל בשבועות האחרונים להדיח את כבל מתפקידו, על רקע התנגדותו להצטרפות העבודה לממשלת נתניהו. "לא היה תקדים במפלגת העבודה שבו המזכ"ל אינו ממלא אחר החלטות מוסדות המפלגה", אמר ברק בפני ועידת המפלגה, שדנה בסוגיה. חברי הכנסת יולי תמיר ואופיר פינס הודיעו כי אם כבל יודח מתפקידו, הם "ישקלו את המשך דרכם במפלגה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully