וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גדעון סער: "לא אשלים עם הקיצוץ בחינוך"

נעמה טלמור

5.5.2009 / 8:25

יומיים לאחר אישור הקיצוץ בתקציב בממשלה, אמר שר החינוך לוואלה! חדשות: "מאמין שנתניהו ייתן גיבוי למערכת החינוך"

"אני לא יכול ואסור לי לקבל קיצוץ בתקציב החינוך", כך אמר שר החינוך גדעון סער בראיון לוואלה! חדשות. סער הבהיר כי "אני בדעה שהחינוך נמצא מתחת לקו האדום. התקציב של משרד החינוך נפגע פגיעה קשה ביותר בעשרות אחוזים בתקציבי הפעולות השונות של המשרד, וכן היו קיצוצי שעות לימוד בהיקפים גדולים מאוד. את התוצאות אנחנו רואים בדירוגים ההשוואתיים".

סער התחייב כי "אני אחראי להתחיל להזיז את הגרפים למעלה, אבל חייבים להינתן כלי עבודה ויהיה בלתי אפשרי אם לא ינתנו כאלה". סער הביע את תקוותו לתמיכה של נתניהו, ואמר כי "אני מאמין שנושא החינוך קרוב לליבו של ראש הממשלה ושהוא ייתן למערכת החינוך את הגיבוי כדי ליצור את התשתית הדרושה. ראש הממשלה דיבר על כך שהחינוך יהיה בסדר העדיפויות".

אתמול התייחס סער לקיצוץ הצפוי ואמר כי "זו שעה גורלית. בימים הקרובים ייקבע עתיד החברה הישראלית. הסכנה לעתיד מערכת החינוך מוחשית ועלינו להתעורר". סער אמר את הדברים בוועידה הארצית של מועצת התלמידים והנוער במודיעין. לטענתו, "ההכרעות שיתקבלו בימים הקרובים במאבק על עתיד המדינה יכריעו אם אנחנו שומרים על התקווה או מוותרים על העתיד. הסכנה לעתידנו בגין היעדר השקעה בתקציב החינוך גדולה הרבה יותר מהסכנה לאיתנות המערכת הבנקאית שלנו".

יושב ראש המרכז לשלטון מקומי שלמה בוחבוט קיים אתמול התייעצויות דחופות בעקבות העברת תקציב המדינה בישיבת הממשלה אתמול. לפי הערכת אנשי השלטון המקומי אלפי עובדים במערכת החינוך צפויים להיות מפוטרים בשל הקיצוץ במערכת החינוך. לפי הערכות בין המפוטרים יהיו פסיכולוגים, מזכירות, שרתים ומורים רבים. עוד מעריכים במרכז כי יפגעו שירותים רבים בהם מחלקת קידום נוער וכן יוגדלו תשלומי ההורים על השירותים השונים.

הממשלה החליטה לפני יומיים לקצץ 800 מיליון שקלים בתקציב החינוך וכמו כן לקצץ 14 מיליארד שקלים בכל משרדי הממשלה. ראש הממשלה בנימין נתניהו הסביר את הקיצוץ הרחב ואמר: "רק תקציב מרוסן ואחראי יוציא את ישראל מהמשבר הכלכלי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully