וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

HP תשלם 1.5 מיליארד שקל מס

גיא גרימלנד

4.5.2009 / 22:04

ענקית המחשוב העולמית תשלם הסכום בגין הוצאת קניין רוחני מישראל אחרי שהשלימה היום את עסקת רכישת חברת התוכנה מרקורי

חברת המיחשוב HP העולמית השלימה היום את עסקת רכישת חברת התוכנה מרקורי. על פי הדיווח בערוץ 1, HP העולמית משלמת מס בגובה 1.5 מיליארד שקל על הוצאת קניין רוחני מישראל.

כזכור, ביולי 2007 הודיעה חברת HP על רכישת את חברת מרקורי הישראלית. היקף העסקה בזמנו עמד על 52 דולר למניה - שווה ערך ל-4.5 מיליארד דולר.

העסקה לרכישת מרקורי תמורת 4.5 מיליארד דולר במניות היתה אחת העסקות הגדולות במשק הישראלי. אולי הגדולה שבהן ועולה על זה של וורן באפט ומפעל ישקר, כאשר אז שווי העסקה עמד על 4 מיליארד דולר תמורת 80% מהשליטה בישקאר. למעשה הרכישה הנוכחית מזכירה במקצת רכישת ענק אחרת, של כרומטיס על ידי לוסנט תמורת מניות בשווי של 4.7 מיליארד דולר. אך זו האחרונה, של כרומטיס, בסופו של דבר הולידה לא יותר מאוויר חם לאחר שמניית לוסנט צנחה וכרומטיס נסגרה.

מבחינה טכנולוגית, הרכישה העשירה את היצע הפתרונות של HP לניהול IT באמצעות תוכנה ושרותים. המטרה - הפחתת עלויות טכנולוגיות המידע (IT) של חברות וארגונים, וזהו לב העניין. אחת הבעיות הגדולות כיום של מנהלי מערכות מיחשוב בארגונים היא הנטל הגבוה של ההוצאות על מערך טכנולוגיות המידע. כל מנהל מחשוב שובר את הראש כיצד להפחית בעלויות ולפשט סיבוכים, בכדי להעניק לצד העסקי שבארגון את התמיכה הטובה ביותר שמערך המחשוב מסוגל להעניק. פתרונות ה-BTO (Business Technology Optimization) של מרקורי אפשרו ל-HP לעשות זאת.

ל-HP יש את משפחת OpenView המיועדות לשליטה וניהול אפליקציות ויישומים ארגוניים שונים. הללו מאפשרים לחברה להציע שליטה וניהול בתחום המערכות, הרשתות, ושירותי ניהול ה-IT. אלה השתלבו עם יחד עם יכולותיה של מרקורי בניהול אפליקציות, יישום אפליקציות, ניהול IT, וארכיטקטורת מונחות ניהול עצמים (SOA).

איחוד היצע הפתרונות של HP OpenView עם פתרונותיה של מרקורי בתחום ה- BTO, ייצר אינטגרציה של יכולות ניהול מגוונות לכדי פתרון אחד, שלם וכולל, התומך בכל מערך החיים של ניהול מערכות המידע.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully