וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"על ישראל להסתלק מכפר רג'ר ללא תנאים"

ניר יהב ופנחס וולף

4.5.2009 / 22:30

לטענת ראש ממשלת לבנון "הדיבורים על רג'ר נועדו ליצור פילוג ומחלוקות בתוך לבנון". בכיר באו"ם יגיע לישראל כדי לקדם את הנסיגה

ראש ממשלת לבנון פואד סניורה הגיב היום (שני) לראשונה על האפשרות שישראל תיסוג מהחלק הצפוני של כפר רג'ר והעברתו ללבנון. " הדיבורים על רג'ר נועדו ליצור פילוג ומחלוקות בתוך לבנון". הוא אמר. סניורה הבהיר כי כל נסיגה ישראלית ולו מסנטימטר של אדמות לבנון הכבושות "היא הישג לאומי לבנוני וערבי". סניורה הוסיף כי כפר רג'ר "יישאר איזור כבוש עד להסתלקות הכוחות הישראלים ללא תנאי".

מוקדם יותר גורם בכיר באו"ם אמר כי יגיע בקרוב לישראל על מנת לקדם את הנסיגה הישראלית מחלקו הצפוני של הכפר רג'ר, בגבול הצפון, כמתבקש מהחלטת מועצת הביטחון של האו"ם. גורם ישראלי רשמי אמר אתמול, כי ראש הממשלה בנימין נתניהו תומך בנסיגה, וכי יעלה את הנושא בקבינט בהמשך השבוע.

אלן לה רוי, סגן מזכ"ל האו"ם, אמר במהלך ביקור בבסיס יוניפי"ל בדרום לבנון, כי ישראל מחוייבת לנסיגה לפי החלטה 1707, שהביאה לסיום מלחמת לבנון השניה. לדבריו, יוניפי"ל דוחף להסכם בנושא ואף הגיש הצעה לישראל וללבנון בשנה שעברה. הוא הוסיף כי עדיין אין תאריך לנסיגה. "במהלך הימים הקרובים אבקר בישראל ובכוונתי להיפגש עם גורמים בממשלת ישראל ולהביע בפניהם את החשיבות של פתרון לנושא. אנו מקווים שבקרוב תושג הבנה בהתאם להצעת יוניפי"ל, שתקדם נסיגה ישראלית, בהתאם להחלטה 1701".

מנגד טוענים גורמים בליכוד כי בישיבת סיעת הליכוד היום נשאל נתניהו על הנושא ואמר כי מדובר בשמועות בלבד. סגן השר לפיתוח הנגב והגליל איוב קרא אמר לוואלה! חדשות כי לאחר ישיבת הסיעה נערכה שיחה בנושא בינו לבין נתניהו. לדבריו, נתניהו אמר לו כי הוא טרם למד את הסוגיה ולכן הדיבורים סביב הסוגיה הזו הם חסרי משמעות.

קרא אמר כי "האו"ם טעה בהחלטתו בעניין. ראש הכפר ונכבדי הכפר ייפו את כוחי לפעול לשנות את רוע הגזירה. כרגע לאף אחד אין מידע בעניין וטרם גובשה החלטת ממשלה". ביום רביעי עתיד הקבינט להתכנס ולדון בנושא.

חבר הכנסת יריב לוין (ליכוד) אמר הערב בתגובה כי "אני מציע שנמתין בעניין הזה ונראה אם יש משהו ממשי כי כרגע מדובר בשמועות בלבד . רג'ר צריך להישאר בשליטה ישראלית ולמיטב הבנתי זו גם עמדתם של התושבים. אני סומך על נתניהו שידע לנהל את המגעים בעניין הזה כפי שהוא מטפל בצורה טובה גם בנושאים אחרים".

הכפר רג'ר מונה כ-2,100 תושבים, שכשני שליש מהם חיים בחלקו הצפוני של הכפר המצוי בשטח לבנון ומופרד מהחלק הדרומי באמצעות מוצב צה"ל. תושבי הכפר הם אמנם אזרחים ישראלים, אך חלק ניכר מבתיהם ושטחיהם החקלאיים נמצאים בשטח לבנון ולכן הם אינם יכולים לקבל שירותים מהרשויות הישראליות. עם כניסת הפסקת האש בין ישראל ללבנון לתוקף נסוג צה"ל ממרבית שטחה של דרום לבנון, אך המשיך להחזיק בחלקו הלבנוני של הכפר.

  • עוד באותו נושא:
  • רג'ר
  • לבנון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully