וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאוס: בריטית הרה עומדת בפני הוצאה להורג

עידן דורנר

4.5.2009 / 19:05

הצעירה נעצרה לאחר שעל גופה נמצא חצי ק"ג הרואין. היא נכנסה להריון בכלא, ואם תורשע היא עשויה לעמוד לפני כיתת יורים עוד לפני הלידה

אישה הרה מבריטניה העומדת למשפט בלאוס, עשויה לעמוד בפני הוצאה להורג בירייה, על מעורבותה בהברחת סמים. כך מסר היום (שני) משרד החוץ של המדינה. לטענת ארגון לזכויות אדם בשם "ריפרייב", הממוקם בלונדון, "סמנתה אורובטור עשויה לעמוד בפני כיתת יורים על הברחת סמים".

אורובטור, בת 20, נעצרה בחודש אוגוסט האחרון. היא מואשמת בסחר בסמים לאחר שעל גופה נמצא חצי קילוגרם הרואין. העונש המקובל במדינה על עבירה מהסוג הזה הוא הוצאה להורג. אמה של אורובטור, ג'יין, גילתה בחודש ינואר כי בתה בהריון, ארבעה חודשים לאחר שנעצרה. הדבר נודע לה ממשרד החוץ הבריטי, שעוקב אחר המקרה. לדברי האם, שכלל לא ידעה שבתה היתה בלאוס, היא לא מאמינה כי בתה סחרה בסמים. לדבריה, היא נכנסה להריון בכלא. "אנחנו חוששים שהיא נאנסה או נסחטה". התינוק אמור להיוולד בחודש ספטמבר.

לרפרייב נודע על המקרה רק לפני כשבועיים. המשפט אמור היה להתחיל היום, אך נדחה. כרגע נעשים מאמצים למנות לה עורך דין מקומי. הפעם האחרונה שאדם הוצא להורג בלאוס היתה בשנת 1990. ממשלת בריטניה פרסמה הודעה, לפיה היא "מתנגדת לשימוש בעונש מוות בכל מקרה. ידענו את הדרגים הבכירים ביותר בלאוס בעניין. אנו עוקבים מקרוב אחר מצבה ונמצאים בקשר רציף עם הרשויות בלאוס". אורובטור נולדה בניגריה ועברה ללונדון עם משפחתה כשהיתה בת 8.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully