וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תביעה: "סולקנו מהאוטובוס כי אנחנו ערבים"

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

4.5.2009 / 17:06

4 צעירים מכפר קאסם תובעים את חברת "דן" בטענה שלא ניתן להם לעלות על אוטובוס בגלל מוצאם. "דן": "טרם קיבלנו את התביעה"

ארבעה צעירים, תושבי כפר קאסם, הגישו היום (שני) תביעה נגד חברת התחבורה הציבורית "דן" בטענה שנהג אוטובוס בקו 186 מפתח תקווה לכפר קאסם לא אפשר להם לעלות לאוטובוס בשל מוצאם הערבי. הארבעה, המיוצגים על ידי עו"ד תאופיק טיבי, תובעים מחברת "דן" פיצויים בסך 200 אלף שקל.

לפי כתב התביעה, הארבעה ניסו לעלות על קו האוטובוס ב-22 בינואר 2009, אולם נהג האוטובוס חשד במוצאם הערבי וביקש מאחד מהם תעודה מזהה. לטענתם, לאחר שגילה כי מדובר בצעירים ערבים, ביקש מהם הנהג לרדת מהאוטובוס. עוד נטען כי בקשתם לקבל את פרטי הנהג נדחתה על ידו. התובעים טוענים כי חשו השפלה עמוקה, בעיקר משום שהדבר נעשה בפומבי ולנגד עיני עוברי אורח ונוסעים נוספים. לדבריהם, נוסעים אחרים שלא היו ערבים נכנסו לאוטובוס מבלי שנשאלו דבר וללא שום הפרעה. לאור העובדה שקו 186 הוא הקו הציבורי היחיד שיוצא מפתח תקווה לכפר קאסם, הארבעה טוענים כי נאלצו להמתין שעות ארוכות עד שהגיעו הביתה.

עוד נטען כי למרות שפנו ל"דן" וביקשו התנצלות פומבית, חברת האוטובוסים לא השיבה להם באופן רציני. לטענת התובעים, חברת "דן" נחשבת למקום ציבורי ועל כן היא עברה גם על חוק איסור הפלייה במוצרים, בשירותים ובכניסה למקומות בידור ומקומות ציבוריים. "בניגוד לחוק, חברת 'דן' מנעה מהם שירות ציבורי (...) על בסיס מוצאם או לאומיותם או תרבותם או שפתם או דתם", נכתב בכתב התביעה.

דובר "דן" איתן פיקסמן מסר בתגובה: "כתב התביעה טרם התקבל במשרדנו. לכשנקבל אותו, נלמד אותו וככל שתידרש תגובה נוספת מעבר לכותלי בית המשפט, נגיב".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully