וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרס: "ברור לנו שהשלום כולל ויתורים"

עידן דורנר

4.5.2009 / 16:34

נשיא המדינה נאם בוועידת איפא"ק, יום לפני פגישתו עם הנשיא אובמה, ושלח מסר לממשל: "אני בטוח כי השלום בראש מעייניו של נתניהו"

תאגיד כאן

(באדיבות ערוץ 1)

נשיא המדינה שמעון פרס, המבקר בארה"ב, נאם היום (שני) בפני הוועידה השנתית של השדולה היהודית האמריקאית איפא"ק, יום לפני פגישתו עם נשיא ארה"ב ברק אובמה, ואמר כי "בנימין נתניהו, שהיה בעבר היריב הפוליטי שלי, מכיר את ההיסטוריה ורוצה לעשות היסטוריה. אני בטוח כי השלום נמצא בראש מעיניו".
פרס הוסיף כי "ברור לנו, כי שלום עשוי לתבוע ויתורים ופשרות. נישא וניתן עם כל שותף אשר מוכן לדון בשלום". לדבריו, "לעם הפלסטיני יש הזכות לממשל עצמאי".

על היוזמה הערבית לשלום אמר פרס, כי "ישראל לא היתה חלק מיוזמה זו ולכן אינה חייבת להסכים עם כל מילה. אך ישראל מכבדת את השינוי החשוב, ומקווה כי הוא יגיע לכדי מעשים של ממש. אני מאמין כי מנהיגותו של הנשיא אובמה תסלול את הדרך להסכם אזורי כמו גם למשא ומתן דו צדדי משמעותי". הוא הוסיף כי "מדינת ישראל ניצבת בזרועות פשוטות וידיים פתוחות לשלום עם כל העמים, עם כל מדינות ערב, ועם כל העמים הערבים".

בהתייחסו לאירן אמר פרס, כי "המנהיגים הפנאטיים של אירן נמצאים בצד הלא נכון של ההיסטוריה. לאורך ההיסטוריה ביקשה אירן להעשיר את האנושות. כיום, לצערנו, מנהיגיה של אירן מעשירים אורניום". לדבריו, האגרסיביות של הממשל האירני אינה שמורה עבור ישראל בלבד. הם מבקשים להנהיג את האזור כולו, ורוצים לשלוט במדינות ערב באמצעות טרור וכפייה. הם מפתחים אופציה גרעינית. הם משקיעים ממון רב בטילים ארוכי טווח. אף אחד איננו מאיים על אירן. אירן מממנת ומחמשת את חיזבאללה וחמאס, לשם הפצת הפילוג והטרור, ובניסיון לכפות מדיניות זרה ואלימה. שליחיהם שמים להם למטרה אמריקאים, אירופאים וערבים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully