וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הבסיס לשלום - הכרה בישראל כמדינה יהודית"

פנחס וולף

4.5.2009 / 16:24

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר בישיבה מיוחדת בכנסת לציון יום הרצל כי "חזונו של הרצל קם והיה למציאות נעלה מכל דמיון"

ערוץ הכנסת

(באדיבות ערוץ הכנסת)

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר היום (שני) כי הכרה בזכות העם היהודי למדינה עצמאית היא הבסיס ההכרחי לשלום אמת. בישיבת המליאה המיוחדת בכנסת לציון יום הרצל אמר נתניהו כי "מי שאינו מכיר בזכותו של העם היהודי להגדרה עצמית ולמדינת לאום מוכרת משלו, מי שאיננו חש ומכבד את הקשר העמוק של עם ישראל לארצו, אינו מכבד באמת את הזכויות הלגיטימיות של העם היהודי. ההכרה במדינת ישראל כמדינת הלאום של העם היהודי היא בסיס הכרחי לשלום אמת בינינו לבין שכנינו הפלסטינים."

נתניהו הוסיף כי "חידשנו את היהודיות בשובנו לארץ היהודים. החזון של הרצל קם והיה למציאות נעלה מכל דמיון. הרצל אמר כי הציונות היא השיבה ליהודיות עוד לפני השיבה למדינת היהודים, בכך הוא התכוון לתמהיל של לאום, דת ומורשת תרבותית. הוא לא היה יהודי הלכתי אבל הוא הבין את הזהות היהודית על כל מרכיביה וזה היה חלק אינטגרלי של הציונות, לכן הוא לא ראה את מדינת היהודים רק כמקלט לקיבוץ אנושי אלא היא כאמורה לספק מדינת לאום לעם היהודי. הדרך היחידה להציל את העם היהודי היא מדינה יהודית כאן בארץ ישראל, חזקה דיה כדי להגן על עצמה ולהבטיח את חיי העם היהודי".

יו"ר הכנסת, ראובן ריבלין אמר בדיון כי "יותר ממאה שנים, אחרי המאורע שהשפיע על הרצל השפעה מכרעת-משפט דרייפוס והאנטישמיות שנלוותה אליו-אנחנו עדים להתפרצויות אנטישמיות מכוערות, בדמותן של ועידות דרבן, או הכרזות מן הסוג הנקלה ביותר מבית מדרשו של שליט אירן. לאלו ואלו אנו שבים ואומרים ביום הזה: התנועה הציונית, והחזון הציוני של הרצל, קמו ונהיו. מדינת ישראל הריבונית היא עובדה מוגמרת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully