וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתדון ונהיגה דווקא כן הולכים ביחד

קובי מנדל

4.5.2009 / 17:30

ביהמ"ש זיכה אדם ש"נתפס" כשהוא נוהג תחת השפעת מתדון. הסיבה לזיכוי "נציגי המדינה לא הזהירו אותו שלא לנהוג תחת השפעת הסם"

בית המשפט לתעבורה בחיפה זיכה היום (שני) זיכוי מוחלט אדם ש"נתפס" על ידי המשטרה בעודו נוהג תחת השפעת מתדון, אותו נטל באופן חוקי במרכז לחלוקת תחליפי סם של משרד הבריאות. הנהג הואשם בנהיגה תחת השפעת סמים ובנהיגה בקלות ראש.

השופט שלמה בנג'ו קבע כי לאור הוראות החוק והתשתית העובדתית, אשר אינה שנויה במחלוקת, יש לבטל את ההליך הפלילי נגד הנאשם מהטעם של הגנה מן הצדק. זאת משום שלא מדובר בסם "מסוכן" אלא בסם שניתן לנאשם על ידי המדינה כטיפול תרופתי, בשעה שהיא מודעת לכך שהוא מחזיק ברישיון נהיגה ומבלי לאסור עליו לנהוג.

החשוד נעצר לבדיקת רישיונות ביולי 2007, במסגרת פעילות סמויה שערכה המשטרה סמוך למרכז חלוקת תחליפי סם באזור חוף שמן. הוא סיפר לשוטרים כי זה עתה יצא מהמרכז, שם הוא מצוי בטיפול ומקבל מתדון שלוש פעמים בשבוע. הוא עוכב בחשד לנהיגה תחת השפעת סמים ובוצע לו שימוע מיידי שבמסגרתו נפסל רישיון הנהיגה שלו למשך 30 יום. כמו כן, ניטלה ממנו בדיקת שתן שהוכיחה כי אכן לקח מתדון.

השופט בנג'ו ציין כי אין מחלוקת כי הנאשם משתמש בסם המתדון במסגרת טיפולית חוקית, אלא שאיש לא הודיע לו כי הנהיגה תחת השפעת מתדון אסורה. "הדבר מעורר קושי", כתב השופט, "שהרי אם המדינה מעניקה לאדם היתר לצרוך סם לצורך טיפולי והיא מודעת לכך שאותו אדם מחזיק ברישיון נהיגה והיא לא מוצאת לנכון להתריע בפניו כי בעת נטילת הטיפול אסור לו לנהוג, הרי שבנסיבות אלה אין זה ראוי או מתקבל על הדעת כי המדינה תעמיד את אותו אדם לדין על נהיגה תחת השפעת אותו סם שהיא התירה לו לצרוך כחלק מהטיפול בו. התנהלות בעייתית זו עלולה לגרום להכשלת אנשים, כדוגמת הנאשם, על לא עוול בכפם והינה בבחינת 'לפני עיוור לא תשים מכשול'".

עוד הבהיר השופט כי יתכן ועל המחוקק לומר את דברו ולקבוע כי הנהיגה אסורה על מי שנמצא בטיפול גמילה מסמים ונוטל מתדון.

  • עוד באותו נושא:
  • מתדון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully