וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מיצי חושב שהוא כלב

ריבי מאיר וריני חביב-עמירן

4.5.2009 / 15:17

מה עושים עם חתול שנושך, ולמה החתולה לפתע עושה צרכים מחוץ לארגז החול? המומחיות לטיפול התנהגותי בחתולים עונות לשאלות שלכם. מדור שבועי חדש

יש לי חתול בן שלוש שנים, שיש לו הרגל לא נעים לנשוך את הידיים והרגליים של כל מי שנמצא לידו. הנשיכות כואבות מאוד ומשאירות סימנים. לא ידוע מה הסיבה לכך, האם זוהי הפרעת התנהגות או סוג של משחק?

אכן מדובר בסוג של משחק ויחד עם זאת , ברור שההתנהגות איננה נעימה כלל ואם תרצה, ניתן להפסיקה או יותר נכון, לנתב אותה לצורת התנהגות אחרת, שאיננה יוצרת כאב או קושי. חשוב להבין, כל חתול זקוק כמו אוויר לנשימה ומזון למשל, לפעילות משחק המדמה או מחקה באופן מלא את פעולת הצייד של החתולים ה"גדולים" (אריות ,נמרים וכדומה מאותה המשפחה).

החתול שלך זקוק לפעילות טבעית לגמרי במשך כל שעות הערות שלו – וזה אומר בעיקר בשעות החשיכה בהיותו חיה לילית מטבעו. אז איך עושים זאת איתו ועבורו- יש פעילויות חכה מצויינות – חשוב מאד לוודא שהחכה מחקה בפעולתה באופן מלא את הצייד הידוע לחתול מתוך הזכרון התאי והגנטי שלו – כלומר חכה ארוכה עם נוצת ציפור המסתובבת בדיוק כמו הציפור ומשמיעה משק כנפיים. בנוסף – חכה שבקצה שלה עכבר ועוד ועוד.

חשוב מאד שהחכה עצמה תהיה שחורה או ללא צבע – כדי שלא יהיה כל קשר בינך ובין ה"טרף". חשוב לנתק כל קשר בין הידיים והרגליים שלך ובין פעילות המדמה צייד. מן הסתם שיחקו עם החתול בעזרת הידיים כאשר הוא היה גור ועדיין לא חזק כל כך וכעת – כאשר הוא בוגר הוא ממשיך בכך.

אז בבקשה לא לכעוס עליו בשום צורה שהיא וכאשר הוא מראה שפת גוף של פעילות – אנא שלוף החכה המתאימה עבורו – ושחק איתו בעזרתה במשך כחצי שעה או עד שהוא מתעייף ומומלץ כמובן לפני שנת הלילה שלך. חשוב שהידיים שלך ישמשו רק לליטוף ואהבה ולא למשחק ישיר עם החתול. עם סבלנות ואהבה זה יקרה.

יש לי חתולה כבר כמעט כבר שנה ובחודש האחרון היא לא מפסיקה להטיל את מימיה על המיטה שלי. האם זאת התנהגות נורמטיבית או שעלי לבדוק אם יש לה בעיות כלשהן?

חשוב מאד לגשת לווטרינר בהקדם האפשרי בכל מקרה של עשיית צרכים מחוץ לארגז החול. יש לבדוק אצל הווטרינר את השתן עצמו וכמובן את החתולה, כדי לבדוק האם קיימת בעיה פיזיולוגית כדוגמת דלקת בדרכי השתן (עשיית צרכים מוץ לארגז זו התנהגות המרמזת על היתכנות של בעיה מסוג זה). אנא – לא לעכב בדיקה וטרינרית מסודרת.

במידה והווטרינר ישלול כל בעיה פיזיולוגית – ניתן לפנות אלינו או למומחים אחרים בהתנהגות חתולים כדי לבדוק מה גורם להתנהגות מסוג זה ואז לפתור זאת בעזרת ייעוץ התנהגותי מקצועי. אנא- לא לכעוס על החתולה בשום פנים ואופן וכמובן לנקות היטב את מיקום עשיית השתן בעזרת חומרים מנטרלים
ריחות כמו אבקת סודה לשתייה או אבקת כביסה ביו. וחשוב לדעת - אסור לנקות באקונומיקה! צריך להבין – החתולה סובלת מלחץ ובעיה כלשהם ויש לטפל בנושא במקצועיות ובהרבה אהבה. בהזמנות זו, חשוב לציין שאם החתולה לא מעוקרת, ייתכן ויש קשר לייחום עם התנהגותה. מומלץ בחום רב ואף חובה לעקר את החתולה בהקדם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully