וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפרקליטות: ירי לעבר גוף המפגינים - פסול

עדי שמחוביץ

4.5.2009 / 15:00

הפרקליטות מתחה ביקורת מרומזת על המשטרה כשהורתה לרענן את ההנחיות לשוטרים העוסקות בשימוש באמצעים לפיזור הפגנות

המשנה לפרקליט המדינה לעניינים פליליים, יהושע למברגר, פנה היום (שני) למשטרת ישראל בבקשה לרענן את ההנחיות לשוטרים העוסקות בשימוש באמצעים לפיזור הפגנות.

הפנייה נעשתה בעקבות מספר מקרים בהם נורו רימוני גז או פצצות גז שגרמו לפציעה של מפגינים והעלו חשד לשימוש בלתי חוקי באמצעים לפיזור הפגנות. למברגר מפרט בפנייתו ארבעה מקרים, מהחודשים האחרונים, שבהם נפתחה חקירה פלילית נגד השוטרים המעורבים על רקע החשד שירו רימוני גז בכינון ישיר לעבר אוכלוסייה אזרחית וגרמו לפציעתם של מספר אזרחים, חלקם בעלי אזרחות זרה.

למברגר הנחה את המשטרה לקיים תחקירים מבצעיים, להפיק לקחים ולרענן הנחיות על מנת שמקרים אלו לא יישנו. בפרקליטות סבורים כי ביצוע תחקירים מיד לאחר האירועים עצמם ימנע אירועים דומים בעתיד.

למברגר הוסיף כי גם אם נכון היה - במישור המבצעי - להשתמש ברימוני גז, הרי שירי המכוון ישירות אל עבר גופם של מפגינים הינו פסול. עוד מבהירים בפרקליטות כי האירועים המפורטים בפנייה התרחשו לפני האירוע בו נהרג, לפני כשבועיים, המפגין באסם אבו רחמה מפגיעת רימון גז שנורו על ידי חיילים. בפרקליטות אף הדגישו כי במקרים בהם מעורבים בירי חיילי צה"ל, חקירת האירוע מתבצעת על ידי הפרקליטות הצבאית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully