וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לעיתים המצור על עזה הוא ברכה

ניר יהב, כתבינו לענייני ערבים

4.5.2009 / 14:13

העובדה שבעזה הסגר נמשך הופכת את הרצועה לאחד המקומות עם הסיכוי הנמוך ביותר ששפעת החזירים תתפשט גם לשם

תושבי רצועת עזה מגלים שהמצור המוטל עליהם יכול לעיתים להועיל. בשבועיים האחרונים, למשל, כשכל העולם נכנס להיסטריה בגלל "שפעת החזירים", ברצועת עזה דווקא נשמו לרווחה. אין יוצא מרצועת עזה ואין בא אליה, ולפיכך אין כל חשש שמישהו יישא את הווירוס המדבק וידביק את התושבים.

"תושבי עזה מתלוצצים ואומרים שזה היתרון היחיד של המצור", אומר לוואלה! חדשות מנהל מחלקת טיפול נמרץ בבית החולים שיפא בעיר, ד"ר חליל נחאלה. "בשל המצור ההדוק על עזה והעובדה שאין כניסה ויציאה של אנשים, האפשרות להידבקות בשפעת החזירים ברצועת עזה היא אולי הנמוכה בעולם. אף אחד כאן לא מפחד שהווירוס ייכנס, משום שאין סיכוי לכך".

לדברי ד"ר נחאלה, ברצועת עזה אמנם רגועים אולם בגדה המערבית מגלים סימנים של לחץ "משום שזהו מקום פתוח, שנכנסים אליו אנשים ויוצאים ממנו, ויש בו אפילו חזירים". לדבריו, תושבי הרצועה מגלים עניין בהיסטריה העולמית ועוקבים אחר הדיווחים ממקסיקו, ארצות הברית, ישראל ויתר מדינות העולם.

ביום שישי נפגשו בירושלים גורמים רפואיים מישראל, הרשות הפלסטינית, ירדן ומצרים על מנת לדון בשפעת החזירים ובהיערכות לטיפול בה. נציגי ישראל הציעו לסייע לרשות בביצוע הבדיקות לזיהוי המחלה במידת הצורך. בסיום הפגישה, קבעו הצדדים פגישה נוספת בעוד כשבועיים. עד כה לא נתגלו מקרי שפעת בירדן או ברשות הפלסטינית אולם במצרים החליטו לשחוט את כל החזירים במדינה מחשש להפצת הווירוס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully