וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בבת עין לא רוצים גדר, אבל רוצים מיגון

4.5.2009 / 12:59

בהתנחלות בה אירע פיגוע הגרזן מתנגדים להקמת גדר ודורשים להקים שטח ביטחוני מיוחד סביב היישוב. "זה יחסוך בחיילים"

חודש לאחר הפיגוע בהתנחלות בת עין שבגוש עציון, בו נרצח בגרזן הנער שלמה נתיב בן ה-13, מתברר כי על אף הדרישות להקים במקום מערכת ביטחונית שתמנע חדירות ליישוב, לא מועבר התקציב הדרוש. תושבי בת עין אמנם מתנגדים לבניית גדר אך לוואלה! חדשות נודע כי בחודשים שקדמו לרצח ביקשו במועצה האזורית גוש עציון תקציב של כשלושה מיליון שקלים לצורך הקמת שב"מ (שטח ביטחוני מיוחד), הנמצא בכל התנחלות וכולל מצלמות יום ולילה, מערכות מכ"ם ומכשולים נוספים. בניגוד להתנחלויות חסרות גדר אחרות ביהודה ושומרון, לבת עין אין מערכת המתריעה על חדירות ליישוב.

לדברי גורם בכיר המעורב בנושא, לאחר הפיגוע שוחח שר הביטחון אהוד ברק עם ראש מועצת גוש עציון שאול גולדשטיין והבטיח לקדם את הנושא. כמו כן התקיימה פגישה בנושא בין ראשי ההתיישבות באזור לבין מזכירו הצבאי של ברק, תא"ל איתן דנגוט. במקביל התבקשו גורמי מטה בצה"ל להציג תוכנית לבניית שב"מ, אלא שזו הוצגה לראשי מערכת הביטחון כתוכנית שעלותה הכוללת היא 12 מיליון ש"ח. רק לאחר התערבות של ראשי מועצת גוש עציון וגורמי צבא הורדה העלות לשלושה מיליון ש"ח בלבד, אולם גם תוכנית זו טרם אושרה.

"כולם הבטיחו לבת עין אמצעי ביטחון שימנעו את הפיגוע הבא, אבל שום דבר לא בוצע", אמר גולדשטיין לוואלה! חדשות, "שר הביטחון הבטיח להעמיד חליפת ביטחון לתושבים אבל בפועל לא נעשה דבר. ברק צריך רק לקבל את התוכנית שעלותה לא גבוהה, ותוך חודשים ספורים יהיה ניתן להקים את המערכת, שתחסוך לא רק את מספר החיילים ששומרים על היישוב, אלא תמנע באופן מעשי חדירות ליישוב". גורם אחר אמר כי "מערכת כזו אף תמנע עימותים בין תושבי בת עין לפלסטינים, שכן תוכל להתריע על אירועים חריגים באזור".

בערב שבת נעצרו שני חיילים תושבי בת עין בחשד שירו אל עבר הכפר הפלסטיני הסמוך ח'ירבת צפא, זאת לאחר שבגבעה סמוכה החלו עימותים בין הצדדים.

בצה"ל ובמשרד הביטחון אמרו בתגובה כי הדבר נמצא בטיפול לשכת שר הביטחון. מלשכת שר הביטחון נמסר בתגובה כי הם אינם מפרטים שיקולים ביטחוניים ועל כן אין בכוונתם להתייחס לדברים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully