וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חייל בגדוד שמשון זוכה מאשמת שימוש בסמים

יהושע בריינר

4.5.2009 / 12:52

רבים מחבריו של ט' מגדוד שמשון הודו כי הם מעשנים סמים בבית ובמוצב. ט' מצידו, טען כי מעולם לא ידע על כך וזוכה מחמת הספק

בית הדין הצבאי של פיקוד מרכז זיכה היום (שני) מחמת הספק לוחם מגדוד שמשון שנחשד בעישון ג'וינט במוצב סמוך להתנחלות בשומרון. בפסק הדין, קבעו השופטים כי למרות שחבריו של הלוחם, רב"ט ט', הודו בעישון הסם, לא ניתן להכריע האם גם הוא לקח חלק באירועים. "נוכח התרשמותנו מכך כי העד המרכזי לא דבק באמירת אמת, מצאנו כי לא ניתן על סמך נסיבות אלו להכריע את הכף".

תחילת הפרשה באוקטובר 2008, אז נעצרו כמה לוחמים בחשד שבמספר הזדמנויות שונות עישנו גו'ינטים במוצב בהתנחלות מצפה ישי שבשומרון, בין היתר גם בעמדת תצפית. במהלך חקירה מאומצת של מצ"ח הפליל אחד הלוחמים את ט', אולם במהלך עדותו שינה את גרסתו מספר פעמים. ט', לעומת זאת, טען לאורך כל החקירה והמשפט כי לא השתמש במריחואנה.

מפסק הדין עולה תמונה מטרידה של שימוש בסמים על ידי לוחמים בגדוד, כולל בתוך מוצבים צבאיים. יחד עם זאת, ט', הנאשם הראשי בפרשה, טען כי כלל לא ידע על שימוש במריחואנה ביחידה. השופטים הביעו תמיהה מדברי הלוחם וציינו כי "גרסתו אמנם הייתה עקבית, אך היא תמוהה נוכח הכחשתו הגורפת של כל מידע על שימוש בסם ביחידה".

למרות תמיהתם זו, זיכו השופטים את הלוחם מחמת הספק: "למרות החשד הכבד הרובץ לפתחו של הנאשם, איננו יכולים להרשיע אותו מעל לספק סביר". פרקליטו של ט', עו"ד בני קוזניץ, בירך על פסק הדין. "מרשי טען לחפותו לאורך כל הדרך ואני שמח שהצלחנו להוכיח זאת בבית הדין ולהוציא את האמת לאור", אמר קוזניץ. "מדובר בלוחם בעל זכויות שיכול כעת לשוב ולתרום לביטחון המדינה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully