וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הממשלה אונסת את הכנסת בברוטליות"

פנחס וולף

4.5.2009 / 12:22

חברי כנסת מהאופוזיציה הגיבו בזעם לצמצום ועדות הכנסת ע"י הוועדה המסדרת. פינס: "הקטנת ועדת החוקה - חוסר אחריות"

"הממשלה אונסת את הכנסת באופן ברוטלי וקשה והופכת אותה לבלתי רלוונטית", כך אמר היום (שני) ח"כ יואל חסון (קדימה) על החלטת הוועדה המסדרת של הכנסת לצמצם את תקני ועדות הכנסת. לדבריו, "בלית ברירה נתמוך בזה, קדימה קיבלה את הייצוג המגיע לה בוועדות השונות אבל כדאי שהליכוד יבין שדברים שאתה עושה היום יכולים לבוא לרעתך מחר".

הוועדה המסדרת אישרה היום את הצעת הקואליציה כי ועדות הכספים, הכנסת וחוץ ובטחון יורכבו מ-17 חברים כל אחת, ועדות חוקה, כלכלה, פנים וחינוך יורכבו מ-13 חברים כל אחת, ועדות ביקורת המדינה ועבודה ורווחה מ-11 כל אחת ואילו ועידות מדע וטכנולוגיה, עלייה וקליטה ומעמד האישה יכללו תשעה חברים כל אחת.

ח"כ אופיר פינס (עבודה) תקף גם הוא את הצעת הקואליציה והטיח בחברי הוועדה: "אתם מסרסים את ועדות הכנסת. ועדת החוקה תמיד דינה היה כדין הוועדות החשובות, ההורדה שלה ל-13 חברים היא חסרת אחריות". לדבריו, מפלגת העבודה קיבלה ייצוג יתר בוועדות הקליטה והמדע, ואילו בוועדות החוקה והכלכלה ייצוג אחד בלבד. "אנו מבינים שהקואליציה לא רוצה נציגי עבודה. זה בסדר, גם אנחנו לא אוהבים אתכם", אמר. פינס הצביע נגד הצעת הקואליציה.

עוד החליטה הוועדה כי מושב הקיץ יסתיים ב-2 באוגוסט ומושב החורף יתחיל ב- 12 באוקטובר. כמו כן אושר הרכב נשיאות הכנסת. על פי ההחלטה, לקדימה ולליכוד יהיו שני סגני יו"ר כל אחת ולישראל ביתנו, ש"ס והעבודה סגן אחד לכל מפלגה. עם זאת, יו"ר הוועדה זאב אלקין (ליכוד) הודיע כי בכוונתו לפעול כדי לאפשר את הרחבת הנשיאות בשני חברים נוספים, אחד מסיעת אופוזיה ואחד מהקואליציה.

ח"כ סעיד נפעא (בל"ד) הודיע כי למפלגתו ניתן ייצוג בוועדות הכלכלה, מעמד האישה ועבודה ורווחה בלבד ולכן תחרים המפלגה את הוועדות. נפעא עזב במחאה את חדר הוועדה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully