וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האו"ם צופה: גל שני קטלני של שפעת החזירים

טלי גולדשטין

4.5.2009 / 10:04

נשיא מקסיקו פליפה קלדרון הודיע כי מדינתו השתלטה על המגפה וכי השיא מאחורנו. עם זאת, ארגון הבריאות מזהיר מפני גל שני של המגפה

(צילום: רויטרס, עריכת וידאו: גדי וינסטוק, קריינות: אילן שניג)

מקסיקו משתלטת על מגפת שפעת החזירים -כך הכריז נשיא המדינה פליפה קלדרון. עם זאת, ארגון הבריאות העולמי הזהיר מפני גל שני וקטלני של המגפה שעלול לשוב בחורף. קלדרון אמר בראיון אמש כי מקסיקו, מרכז המגפה בה מתו 22 בני אדם, הצליחה להשתלט על המגפה, שהתפשטה ל-18 מדינות בסך הכול. "הצלחנו לצמצם את קצב ההתפשטות של הווירוס", אמר. שר הבריאות חוזה אנחל קורדובה אמר כי המגפה מתחילה לדעוך וכי השיא היה בין ה-23 ל-28 באפריל.

לדברי קורדובה, העוצר על אזורים ציבוריים במקסיקו סיטי, כולל מסעדות, בתי קפה, ברים, מועדונים, מכוני כושר, בתי קולנוע ותיאטרון יוסר, ככל הנראה, ביום רביעי על רקע החשש לנזק כלכלי.

בתוך כך, מרגרט צ'אן, ראש ארגון הבריאות העולמי, הזהירה היום (שני) כי הנורא מכול עוד לפנינו. צ'אן אמרה בראיון ל"פייננשל טיימס" כי גל שני של המגפה "יהיה גדול יותר מכל המגפות עמן התמודד העולם במאה ה-21". "אנו מקווים שהווריוס יתפוגג, אך זה לא אומר שאיננו מתכוננים להתפרצות מחודשת", הוסיפה.

עד כה מתו 23 בני אדם מהמגפה, 22 הם במקסיקו. הארגון מעריך כי 898 בני אדם נבדקו בשפעת ברחבי העולם. עוד הזהיר הארגון מפני העלאת רמת הכוננות לשש – הרמה הגבוהה ביותר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully