וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פנמה: הנשיא הנבחר הוא איל ההון מרטינלי

טלי גולדשטין

4.5.2009 / 9:59

המיליונר מהאופוזיציה, בעליה של רשת מזון, ניצח בבחירות במדינה בה מעל 3 מיליון חיים בעוני. "אכניס לכלא את האשמים בשחיתות"

(צילום: רויטרס, עריכת וידאו: גדי וינסטוק)

ריקרדו מרטינלי, מיליונר, בעל רשתות מזון ומועמד מפלגת האופוזיציה השינוי הדמוקרטי (DC), ניצח אמש (ראשון) בבחירות לנשיאות בפנמה. לדברי מרטינלי, בכוונתו "ליישם תהליך של שקיפות שעדיין לא קיים בפנמה" ולהכניס לכלא את האשמים בשחיתות. הוא הוסיף כי על פנמה להתמקד ביחסיה העסקיים עם ארצות הברית. איל ההון בן ה-59 יכנס לתפקיד ב-1 ביולי כשהנשיא היוצא מרטין טוריחוס יסיים כהונתו.

זוהי הפעם השניה שמרטינלי התמודד בבחירות לנשיאות. בבחירות ב-2004 הוא סיים במקום האחרון מבין ארבעה מועמדים עם 5.3% בלבד מהקולות. לדברי פרשנים, מרטינלי ניצח הפעם הודות לקמפיין לרפורמה חברתית בפנמה עם הסיסמה "בעד שינוי אמיתי", שקרצה למעמד הבינוני ולמגזרים העניים יותר.

מרטינלי מעוניין לשפר את החלוקה הבלתי שוויונית של ההון במדינה המרכז אמריקאית, בה 40% מהאוכלוסייה חיים בעוני, למרות שנים של צמיחה כלכלית. במהלך מסע הבחירות שלו הבטיח מרטינלי להילחם בשחיתות, לשפר את תנאי המחיה של האוכלוסייה המבוגרת ולשפר את מערכת התחבורה במדינה. הוא אמר גם כי יבדוק את הקשרים בין פנמה וסין. כיום לא קיימים קשרים דיפלומטיים בין שתי המדינות.

מרטינלי מחזיק ברשת המזון הגדולה במדינה, שלה 99 סניפים. הוא כיהן כשר המסחר מ-1985-1987 ושר הביטחון החברתי מ-1994-1996. ב-1993-2003 הוא כיהן כיו"ר מועצת המנהלים של רשות תעלת פנמה והשר לענייני התעלה. בבחירות אתמול נבחרו גם סגן הנשיא, 71 חברי האסיפה הכללית, ראשי עיר וחברי עיריות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully