וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"תקיפה ישראלית באירן - רעיון מטורף"

ניר יהב

3.5.2009 / 22:01

כך הצהיר חבר הכנסת והשר לשעבר מאיר שטרית. לדבריו, "ארה"ב והעולם הגדול צריכות להוביל את המאבק נגד אירן ולא ישראל"

"תקיפה ישראלית באירן תהיה מעשה מטורף ומגלומני". כך הצהיר אמש (ראשון) חבר הכנסת והשר לשעבר מאיר שטרית (קדימה). בכינוס של יוזמת ז'נבה שנערך בתל אביב אמר שטרית, כי "ארצות הברית והעולם הגדול צריכות להוביל את המאבק נגד אירן, ולא ישראל. האיום האירני על מדינות ערב המתונות גדול מהאיום האירני על ישראל".

שטרית גם קרא בכנס לממשלה לזנוח את המו"מ הדו-צדדי עם הפלסטינים ולהתמקד ביוזמה הסעודית. הוא סיפר, כי הציע לראש הממשלה לשעבר אריאל שרון לאמץ את היוזמה הסעודית, להזמין לישראל את מלך סעודיה ולקרוא לו לפתוח במגעים. "שרון אמר כי זהו רעיון טוב אך הוא לא עשה דבר בנושא", הוסיף.

השר לשעבר עמי אילון תקף בכינוס את התנכרותו של מחנה השלום לחלקים נרחבים בציבור הישראלי. "מכרנו חלומות של 'שלום עכשיו' ושל 'מזרח תיכון חדש'", אמר. "אפילו אם לא התכוונו, מכרנו חלום שנתפס כחלק מרכזי בבעיה שעימה אנו מתמודדים היום. יש לעבור ולדבר במונחים פרגמטים על בסיס טעויות העבר, שחלקן היו נעוצות בפעולות חד צדדיות שהיו כישלון מוחלט".

לדברי אילון, מחנה השלום הוא מחנה "קטן, מנוכר ולא רלוונטי". הוא הבהיר, כי "אם לא נדע להתחבר לכאב של המתנחלים ששלחנו להתנחלויות על בסיס תפיסת ציונות של ביטחון, מחנה השלום לא יגדל. המתנחלים אינם אויבי השלום, יש להביא אותם חזרה הביתה ועל כן חוק פיצוי מרצון הוא חוק נכון".

מנכ"ל מרכז פרס לשלום ומאדריכלי הסכם אוסלו, ד"ר רון פונדק, האשים בכינוס את שר הביטחון אהוד ברק בהכשלת הסכם אוסלו. לדבריו, לערפאת ולקלינטון היה חלק בכישלון אולם "אהוד ברק דפק את הכול, משום שאף מנהיג פלסטיני לא היה מסכים לקבל את ההצעה הישראלית בקמפ דיוויד". ד"ר פונדק אמר עוד, כי קיים סיכוי שממשלת נתניהו תקדם את המסלול הסורי משום שהסיכוי שנתניהו יחתור לשלום עם הפלסטינים "שואף לאפס", כלשונו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully