וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כבוד לישראל: 5 מדליות באולימפיאדת אסיה

נעמה טלמור

3.5.2009 / 20:58

תלמידים מישראל זכו במדלית כסף וארבע מדליות ארד באולימפיאדת הפיזיקה. "מורים לא צריכים לפחד לדחוף מעלה"

מדלית כסף אחת, ארבע מדליות ארד ושלושה ציונים לשבח קיבלה הנבחרת הישראלית באולימפיאדת אסיה לפיזיקה שהתקיימה אתמול (שבת) בבירת תאילנד, בנגקוק. התלמידים שהשתתפו בתחרות עברו חמישה שלבי מיון והכנה כאשר בשלב הראשון השתתפו מעל 2,000 תלמידים. מבין שמונת התלמידים שהשתתפו באולימפיאדת אסיה, ייבחרו חמישה אשר ייצגו את ישראל באולימפיאדה הבינלאומית לפיזיקה אשר תתקיים ביולי הקרוב במקסיקו. באולימפיאדה הבינלאומית ישתתפו מעל 400 תלמידים שייצגו 85 מדינות. הזוכה במדלית הכסף הוא איתמר חסון. במדליות ארד זכו שחר כרמלי, מיכאל פוזבסקי, שקד קופלביץ' וגבע שיינולד.

הטכניון מעניק לזוכים באולימפיאדות בין לאומיות מלגות לימודים, לפיכך, התלמידים שזכו בציון לשבח יקבלו מלגת לימודים בגובה שכר לימוד שנתי לשנה אחת. התלמידים שזכו במדליית ארד יקבלו מלגת לימודים לשנתיים ואילו חסון, שזכה במדליית כסף, יזכה במלגה לשלוש שנים. דפנה שיינולד, אימו של גבע מקיבוץ יגור, סיפרה לוואלה! חדשות: "אנחנו מעריכים את ההשקעה בילדים. הם אימצו את הילדים וביקשו מהם לעמוד בסטנדרטים גבוהים. מספיק שמורה נותן דחיפה לילד בכיוון הנכון, מספיק שהוא יודע לשלוח אותו לכיוון הנכון ולעודד אותו ולהראות לו את הדרך. המורים לא צריכים לפחד לדחוף את הילדים כלפי מעלה".

"אם אני מסתכל על החבר'ה שזכו, הם מגיעים להישגים פנטסטיים בלימודים אבל חשוב לציין שגם בספורט וברגישות החברתית. הם ממש אנשי אשכולות". אמר לוואלה! חדשות ד"ר אלי רז, מרצה לפיזיקה בטכניון ובמכללה האקדמית להנדסה אורט בראודה בכרמיאל, העומד בראש הפרויקט. "יתרונם הוא שיש להם כושר חשיבה וניתוח מאוד מהיר"

לדבריו, "התפיסה החברתית של מדינת ישראל היא לתת חינוך בסיסי לכל עם ישראל, אבל אם תנסה לנסוק גבוה נאבד את החלשים, אם ניפול נמוך נאבד את הטובים ואז מה שקורה בשטח הוא שמכוונים לרמת ביניים סבירה. הגישה הזו היא טובה בתנאי שהמערכת תמצא מנגנוני פיצוי, וזהו מנגנון פיצוי. אם המסגרות האלה יתרבו אז נקבל את השילוב הטוב ביותר של גישה חברתית מחד, ומאידך ניצול הפוטנציאל האנושי שהוא הדבר היחיד שיש לנו".

ישראל משתתפת באולימפיאדת אסיה החל משנת 2001 ובאולימפיאדה הבינלאומית החל משנת 1994. מדריכי האולימפיאדה לפיזיקה בארץ הם בוגרי התהליך, אשר השתתפו בעבר בתחרויות ארציות ובינלאומיות ותורמים מניסיונם לדור הצעיר מהם בשנים ספורות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully