וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשד לפיגוע: חייל צה"ל נדקר ברמת גן

איילה חננאל, אופק עיני ויהושע בריינר

3.5.2009 / 23:46

הצעיר נדקר בעורפו באוטובוס. הוא פונה במצב קל-בינוני לביה"ח. עדי ראיה: "שמענו צעקות וראינו את הסכין בצוואר של החייל". המשטרה: אנו מחפשים אחר הדוקר

נעם כהן

(צילום: נעם כהן, עריכת וידאו: ענת ברק)

חייל צה"ל כבן 20 נדקר אמש (ראשון) בצווארו באוטובוס "דן" בקו 67 בעת שנסע בצומת הרחובות רש"י ואבא הלל ברמת גן, כתוצאה מהדקירה נפצע החייל באורח קל. צוות מגן דוד אדום פינה אותו לבית החולים איכילוב בתל אביב. הדוקר נמלט מהמקום, והמשטרה פתחה בסריקות אחריו. הסכין ששימשה את הדוקר לא נמצאה.

מהמשטרה נמסר כי הרקע לדקירה טרם התברר ומדגישים כי כל כיווני החקירה נבדקים. עדי ראייה שהזעיקו את המשטרה תיארו פיגוע לאומני וטענו כי הדוקר היה ערבי.

ארגון פלסטיני לא מוכר בשם "צבא ירושלים" נטל אחריות לדקירה. בהודעה שהגיעה לסוכנות הידיעות הפלסטינית "מען" נאמר, כי "לוחם" הארגון "פגע בחייל באופן ישיר והצליח לסגת מהמקום בשלום". כמו כן הובטח בהודעה "להמשיך בדרך ההתנגדות".

כוחות גדולים של משטרה עורכים כעת סריקות לאיתור החשוד. השוטרים עוברים מדלת לדלת ברחובות הסמוכים למקום האירוע. מסוק משטרתי מסייע בסריקות. לידי המשטרה הגיעו מספר עדויות מדיירים ברחובות הסמוכים המספרים כי שמעו דפיקות חשדות על דלתותיהם.

מחקירה ראשונית של המשטרה עולה כי החשוד ישב ככל הנראה בתוך האוטובוס, ירד אחרי החייל ודקר אותו מאחור. עד ראייה שטען שראה את הדקירה עצמה סיפר לוואלה! חדשות כי ישב במושב ליד הדלת האחורית והחייל ישב מאחוריו. כאשר עמד לרדת מהאוטובוס ונפתחה הדלת הגיח לעברו צעיר בעל חזות ערבית ונעץ את הסכין בצווארו. לדברי העד, החייל צעק והחל לנוס בעוד הצעיר מנסה לעלות לאוטובוס. עלייתו לאוטובוס נמנעה לאחר שהנוסעים צעקו לנהג לעצור ובתגובה הוא סגר את הדלתות.

עדי ראייה נוספים לתקרית סיפרו לוואלה! חדשות כי הם שמעו צעקות מכיוון החייל שישב מאחור והבחינו כי בצווארו תקוע סכין. לדבריהם, הם לא שמעו ויכוח לפני הדקירה. נהג האוטובוס שלום ברדה סיפר שעצר את האוטובוס בעקבות צעקות הנוסעים וראה את החייל רץ החוצה מהאוטובוס, ואת החשוד נמלט לכיוון הבניינים ברחוב. לעומת זאת, דוד ברוך, מוכר בפיצוציה סמוכה סיפר שהחייל נמלט אל חנותו ברחוב רש"י וסיפר לו שערבי דקר אותו באוטובוס ואף רדף אחריו לאחר שירד מהאוטובוס.

מהמשטרה נמסר כי בשלב זה לא ברור אם הדוקר היה על האוטובוס או הגיח מהדלת האחורית. "כל מה שידוע לנו מעדותו של החייל הפצוע הוא שהוא הבחין בחשוד בעל חזות ערבית שדקר אותו בצוואר מאחור ונמלט מהאוטובוס ברגל", אמר נצ"מ דוד ביטון, מפקד מרחב דן.

עדכון ראשון: 18:06

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully