וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הממשלה אישרה: תקציב 2009 יגדל ב-1.7%

3.5.2009 / 18:03

20 שרים הצביעו בעד הצעת האוצר, ואילו 10 התנגדו, בהם שרי העבודה, ש"ס ושר החינוך. כדי לעמוד ביעדי הגירעון שנקבעו תצטרך הממשלה לקצץ 14 מיליארד שקל מהוצאותיה

(צילום: רויטרס, עריכת וידאו: איילת שולמן)

ממשלת ישראל אישרה היום (ראשון) את הרחבת תקציב המדינה הדו-שנתי לשנים 2010-2009 בשיעור של 1.7% כל שנה. בנוסף, אישרה הממשלה את הצעת שר האוצר, לפיה יעד הגירעון השנה יעמוד על 6% מהתוצר. בעד הצעת האוצר הצביעו 20 שרים. עשרה שרים התנגדו, ובהם שרי העבודה וש"ס ושר החינוך גדעון סער.

הממשלה החליטה כי בשנת 2010 תקציב המדינה יעמוד 318.4 מיליארד שקל, היקף הוצאות משרדי הממשלה (תקציב נטו) יעמוד על 248.1 מיליארד שקל ויעד הגירעון התקציבי לשנה זו הוא כ-5.5% מהתוצר. כדי לעמוד ביעד זה תידרש הממשלה לבצע הפחתות תקציביות בהיקף של 14 מיליארד שקל.

השרים היו תמימי דעים לגבי יעדי הגירעון, אולם הוויכוח ביניהם נסב על מסגרת התקציב. כך, למשל, שר הביטחון ויו"ר מפלגת העבודה אהוד ברק דרש להגדיל את מגבלת ההוצאה, כך שתנוע בין 3.7% ל-5%.

לעומתו, שר המשפטים יעקב נאמן אמר, כי "אם לא נקבע יעדים כלכליים שיחזירו את האמון לכלכלת ישראל, נתרסק והאבטלה תעלה בצורה דרמטית. אי אפשר להגדיל את התקציב באופן חסר אחריות". הוא גם הציע לנקוט צעד סמלי של הורדת השכר לשרים ולסגני השרים. שר האוצר יובל שטייניץ הציע לבחון את הנושא.

ראש הממשלה בנימין נתניהו סיכם את הדיון ואמר כי "גיבושה של עסקת חבילה עם ההסתדרות והמעסיקים ישפיע על יכולתנו להיות יותר גמישים בעניין הגירעון ותקרת ההוצאה. אני רוצה לגבש בימים הקרובים הסכם ולהגיע להבנות. במידה ויגובשו הבנות אלה, מה שהוצג היום יכול להשתנות".

שלושה משרדים חדשים

במהלך הישיבה סקרו שלושה מומחים את המצב הכלכלי בפני הממשלה: נגיד בנק ישראל פרופ' סטנלי פישר, ראש המועצה הכלכלית חברתית במשרד ראש הממשלה פרופ' מנואל טרכטנברג ומנכ"ל משרד האוצר ירום אריאב.

מוקדם יותר אישרה הממשלה את הקמתם של שלושה משרדי ממשלה חדשים. המשרד לענייני מודיעין שבראשו יעמוד השר דן מרידור, המשרד לנושאים אסטרטגיים שבראשו יעמוד השר משה יעלון ומשרד ההסברה והתפוצות בראשות השר יולי אדלשטיין.

מספר התקנים החדשים בכל אחד מהמשרדים שיוקמו הוא עשרים, מה שאומר שבשלושת המשרדים יהיו 60 עובדים חדשים. בנוסף יוקצו שמונה תקנים לכל אחת מהלשכות החדשות של שבעת השרים בלי תיק ושלושה סגני שרים. העלות התקציבית המשוערת של הקמת המשרדים עומדת על למעלה ממאה מליון שקלים.

  • עוד באותו נושא:
  • תקציב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully