וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כיצד תמנעו הדבקת ילדים בשפעת החזירים?

נעמה טלמור

3.5.2009 / 17:07

על רקע חשד למקרה של המחלה במשפחתון בירושלים, מסבירה ד"ר ליזה רובין כיצד תוכלו למנוע מילדכם להידבק בשפעת החזירים

ד"ר ליזה רובין, מנהלת המחלקה לאם ולילד המתבגר במשרד הבריאות תיארה את קווי היסוד למניעת הידבקות בשפעת החזירים:

יש להקפיד על היגיינה אישית: רחיצת ידיים שלך ושל ילדך במים ובסבון הם האמצעי החשוב ביותר למניעת הדבקה. רחיצת ידיים הוכחה מעבר לכל ספק כמונע הדבקה של מחלות רבות, כולל מחלת השפעת.

יש לרחוץ את הידיים שלך ושל הילד אחרי שניגבת את האף או הפה של הילד, אחרי שניגבת את האף או הפה שלך, אחרי שהחלפת את החיתול של הילד או עזרת לו בשירותים, לפני ההנקה וכן לפני ואחרי שמכינים אוכל. רחיצת ידיים לעתים תכופות יכולה למנוע הדבקה בשפעת ולהקטין את התחלואה בקרב הילדים והמטפלים כאחת.

מה עושים כשלא ניתן לרחוץ ידיים במים וסבון?

שימוש בתכשירים מחטאים על בסיס אלכוהול יכול להועיל ולהפחית את הסיכון בהדבקה. תכשירים אלה רעילים ולכן יש להרחיקם מילדים.

מהם סימני שפעת בקרב ילדים ותינוקות?

סימני שפעת בקרב ילדים כוללים חום, שיעול, כאבי גרון, כאבי ראש וכאבי שרירים. לעתים סימני מחלה בדרכי הנשימה בתינוקות עד גיל שנה אינו מלווה בשיעול אלה בסימנים אחרים כגון חום, ירידה ברמת הפעילות הרגילה (עייפות) או ירידה חדה בתאבון. בעת תחלואה בשפעת עונתית לעתים מופיעים חרחורים או שלשולים. נגיף השפעת החדש אינו מוכר עדיין, עם זאת , מעריכים שתסמיניו דומים לתסמיני השפעת העונתית.

מה ניתן לעשות כאשר מופיעים סימני שפעת?

יש להתייעץ עם הרופא המטפל. אין להביא ילד הסובל מסימני שפעת למעון או לגן. אם לילד או לתינוק סימני שפעת והוא היה במגע עם חולה שחלה בשפעת מסוג H1N1 או חזר מאזור בו יש העברה נרחבת של שפעת זו (בשלב זה ממקסיקו בלבד), יש להביאו לחדר מיון בבית חולים. רצוי להודיע למיון לפני הגעה, במידת האפשר. אין לשלוח ילד חולה למעון, לגן , לבית ספר וכן אין לשלוח ילדים חולים למסגרות בהן נמצאים ילדים רבים אחרים (התקהלויות), כיוון שילדים קטנים מתקשים להקפיד על היגיינה אישית והסיכון להעברה של מחלות מדבקות בקרב ילדים, גבוה יותר.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio

מה ניתן לעשות כאשר מופיעים סימני שפעת במעון או בגן?

רצוי להרחיק את הילד או התינוק ככל שניתן מהילדים האחרים, ולהודיע להוריו על סימני המחלה על מנת שיוכלו לקחתו הביתה. שפעת נחשבת למחלה מדבקת במגע הדוק: מגע קרוב, במרחק של פחות ממטר, הנמשך למעלה משעה .

"בכל התפרצות של שפעת, שיעור החולים במחלה גבוה יותר בקרב תינוקות וילדים. ידוע כי תינוקות וילדים הסובלים ממחלות כרוניות של מערכות לב וריאה וכן ילדים עד גיל חמש חשופים לסיכון מסיבוכים העלולים להיגרם כתוצאה ממחלת השפעת העונתית הפוקדת אותנו מדי שנה", מדגישה ד"ר רובין, "בתקופה זו בה קיים חשש ממשי להעברה של זן חדש של שפעת, קיימת חשיבות למנוע ככל האפשר הדבקה בקרב ילדים ותינוקות".

עוד מוסיפה ד"ר רובין כי "שפעת מועברת מאדם לאדם באמצעות טיפות ריר, רוק וליחה המתפזרות בעת שיעול ועיטוש של אנשים חולים. הנגיף עלול להימצא על גבי חפצים שהשתעלו או התעטשו עליהם, נגיעה בחפצים אלה ואחר כך נגיעה בפה ובאף עלולה לגרום להדבקה בשפעת. במעונות ובגני ילדים קיים ריבוי של מגע פיזי בין התינוקות והילדים ועל כן בהתאם עולים הסיכויים להדבקה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully