וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שפעת החזירים: נסגר משפחתון בירושלים

נעמה טלמור

3.5.2009 / 16:01

ילדה בת שלוש וחצי ששבה לאחרונה ממקסיקו פיתחה תסמיני מחלה ואושפזה בשערי צדק. המשפחתון שבו שהתה נסגר כאמצעי זהירות

משפחתון בירושלים נסגר היום (ראשון) לנוכח חשד למקרה נוסף של שפעת החזירים שפיתחה ילדה בת שלוש וחצי ששהתה במשפחתון. הפעוטה, ששבה לאחרונה ממקסיקו, התאשפזה בבית החולים שערי צדק בירושלים לאחר שפיתחה מחלת חום. היא שהתה במשפחתון עם ארבעה ילדים נוספים ומחמת הזהירות החליטו במשרד הבריאות לסגור את המשפחתון בשלב זה.

אתמול הודיע משרד הבריאות כי נבדק חשד לשלושה מקרים נוספים של שפעת החזירים בישראל. אישה בת 33 ותינוקה בן ה-8 חודשים, ששהו על אותה טיסה בה שהה גם הגבר בן ה-47 שחלה בשפעת החזירים והחלים ממנה, אושפזו בבית החולים הדסה עין כרם לאחר שפיתחו תסמיני שפעת. בנוסף קיים חשש שאישה בת 20 ששבה ממקסיקו לאחרונה לקתה במחלה והיא מאושפזת בבידוד במרכז הרפואי איכילוב בתל אביב.

מאז התפרצות המחלה נתגלו בארץ חמישה מקרים החשודים כמקרי הידבקות. בנוסף, שלושה אובחנו כלוקים במחלה. הם טופלו וחשים בטוב.

משרד הבריאות ביקש אתמול מנוסעי טיסת איבריה 3752 ממדריד לישראל, שנחתה ב-2 במאי, בשעה 5 לפנות בוקר להישאר ב"בידוד מרצון" בבתיהם בשבוע הקרוב. בטיסה היתה אישה כבת 20 שחשודה כחולה בשפעת החזירים ואושפזה בבית החולים איכילוב בתל אביב.

הנוסעים שהיו על הטיסה התבקשו לפנות לחדר המיון הקרוב לאזור מגוריהם, אם יפתחו סימני מחלת חום דמוית שפעת. "אדם שהתבקש להישאר בביתו בבידוד מרצון", על פי הגדרת המשרד הבריאות, יכול לפנות בתום שבעת הימים לרופאו המטפל בקופת החולים אליה הוא משתייך ולקבל ימי מחלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully