וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"צריך לעשות את זה נכון"

וואלה! ירוק

3.5.2009 / 15:24

במסגרת המאבק לשינוי תוואי רכבת ירושלים תל אביב, הפגינו רבים בטענה שקיימת חלופה שתמזער את הפגיעה בנחל יתלה שבהרי ירושלים

גדעון צנטנר

(צילום: גדעון צנטנר, עריכה: גדי ויינסטוק)

פרופסור ישראל אומן, חבר הכנסת לשעבר עומרי שרון, פרופסור אריאל הירשפלד ועזריה אלון, הם רק חלק מהמומחים שהעידו היום (ראשון) מול החוקר אותו מינתה המועצה הארצית לתכנון ובניה, לדון בהשגות שהוגשו כנגד תוואי הרכבת המהירה לירושלים, העתיד לטענת החברה להגנת הטבע, לפגוע אנושות בנחל יתלה בהרי ירושלים.

לפני הדיון התקיימה הפגנה בה השתתפו עשרות מפגינים, כדי להביע את עמדתם בעד מעבר הרכבת בנחל יתלה במנהרה, מתחת לקרקע, ולא בגשר הרסני, כפי שרוצה ומקדמת רכבת ישראל. פני החוקר הופיעו היום כאמור פרופ' ישראל אומן, עזריה אלון, פרופ' יורם אבנימלך, פרופ' אריאל הירשפלד, ד"ר תמר אחירון פרומקין, ד"ר לאקולוגיה, ד"ר צבי אבני לשעבר בכיר בקק"ל. כל העדים הביעו את עמדתם בפני החוקר, כי התוואי הנוכחי, והעבודות הנחוצות לו יגרמו לנזק הסביבתי העצום באזור, וכי יש אפשרות לקדם את הרכבת במנהרה, שתמנע את הנזקים.

גם עמרי שרון, שוחר טבע וותיק, הביע את עמדתו בפני חוקר. בעדותו אמר שרון "ארץ קטנה כמו שלנו זהו אמצעי התחבורה טוב ויעיל, אני בעד הרכבת, אבל יש להעביר אותה במנהרה. כך לא יהיה אבדן של זמן, זה הרבה יותר בטוח, הרבה יותר טוב, מבלי להשאיר נזק מאוד משמעותי. מדובר באזור מאוד מיוחד, אני חושב שכן צריך לעשות רכבת אבל במנהרות, אסור לפגוע פה בשטח וליצור את הנזק הבלתי הפיך הזה בשם טעויות שנעשו לאורך כל הדרך. זה מקום מדהים, צריך לעשות את זה נכון, התוואי המוצע כיום בגשר על הנחל הוא לא נכון, שגוי, לא זו הדרך לעשות את זה".

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא

מלבד שרון העיד היום גם שקד אברהם, רכז שמירת הטבע של החברה להגנת הטבע, שהגישה את התנגדותה מגובה בכ – 3500 השגות של הציבור. שקד הזכיר כי "התסקיר הסביבתי שנעשה לתוואי מציין את נחל יתלה כאתר הרגיש ביותר מבחינה סביבתית. כולנו בעד רכבת, אבל אם אפשר לעשות אותה בפחות או יותר אותו זמן, בלי לפגוע בפנינת הטבע הייחודית הזו, זה מה שצריך לעשות. מדברים על שיקום נופי - אבל את ההרס הזה אי אפשר לשקם. אי אפשר להחזיר את הנוף לקדמותו. מדובר במשהו שנבנה במשך אלפי שנים ולא הופר. כל הפרה מערערת אותו. יש הפרות שאפשר לסבול - את ההפרה הזאת הוא לא ישרוד. נעשה תסקיר סביבתי לתוכנית הקיימת - אבל איש לא בדק בתסקיר את התוכנית הזו מול חלופת המנהרה. מדובר במגה פרויקט, בכל קנה מידה. הטעות הזאת תהיה בכייה לדורות".

בתום הדיונים ושמיעת כל העדויות יגיש החוקר מאיר גירון את המלצותיו למועצה הארצית לתכנון ובנייה, וזו תתכנס לקבל את הכרעתה הסופית, ככל הנראה בחודש יוני.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully