וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

9 צעירים מאזור שפרעם חשודים בטרור

קובי מנדל

3.5.2009 / 14:26

הותר לפרסום כי התשעה פירקו עמוד תאורה, גרמו לתאונה ויידו אבנים אל משאית שנפגעה. "מדובר בנקמה על עופרת יצוקה"

בית משפט השלום בעכו התיר היום (ראשון) לפרסם כי תשעה צעירים בדואים בשנות ה-20 לחייהם התארגנו לביצוע פעילות טרור במהלך מבצע "עופרת יצוקה" בעזה. על פי החשד, התשעה, הגרים באזור העיר שפרעם, פירקו בחודש דצמבר האחרון עמוד תאורה סמוך לכניסה ליישוב עדי והניחו אותו על הכביש הראשי שבין שפרעם לנצרת. מטרתם היתה לגרום למכוניות להתנגש בעמוד וכתוצאה מכך גם זו בזו. במקביל תכננו התשעה להשליך אבנים לעבר כלי הרכב. המשטרה טוענת גם כי התשעה אספו צמיגים ודלק, מתוך כוונה לחסום כבישים ראשיים במהלך המבצע בעזה כדי לפגוע באזרחים.

נהג משאית שעבר במקום התנגש בעמוד התאורה וכתוצאה מכך נפצעה אישה באורח קל ופונתה לבית החולים רמב"ם בחיפה. התשעה חשודים כי במהלך האירוע גם השליכו אבנים לעבר המשאית. בעקבות כך נפתחה חקירה של משטרת מרחב הגליל והשב"כ. במהלך החקירה שנערכה בשבועות האחרונים, נעצרו הצעירים. לטענת המשטרה, התשעה הודו בחשד המיוחס להם. התשעה ציינו בחקירתם כי ביצעו את המעשים כנקמה ומתוך הזדהות עם תושבי עזה.

הצעירים אינם מוכרים למשטרה. ככל הנראה, בסוף השבוע יוגשו נגד התשעה כתבי אישום בגין עבירות של השתתפות בפעולות טרור, השתתפות בהפרות סדר וידויי אבנים, סיכון חיי אדם בנתיב תחבורה ופגיעה בתשתיות מדינה. התשעה נעצרו לפני כשבוע ומעצרם הוארך בחמישה ימים.

עורך הדין פארס בריק, פרקליטו של אחד החשודים, אמר לוואלה! חדשות כי "מרשי מכחיש שביצע את המעשים על רקע לאומני-ביטחוני, אלא כהתפרעות של צעירים". לדברי עו"ד בריק, התיק מצוי כעת בפרקליטות. "זה לא נראה לי שיש בו פן ביטחוני מובהק וכי אפשר ויוגש כתב אישום על עבירות פליליות בלבד. עדיין מוקדם להתייחס לכך".

בשבוע שעבר התיר בית המשפט המחוזי בחיפה לפרסום כי הוגש כתב אישום נגד התארגנות של חוליית טרור המורכבת מארבעה ערבים ישראלים ובדואי אחד. הארבעה מתגוררים בכפר ברטעה המערבית והבדואי מתגורר בכפר מרר. לפי כתב האישום, החולייה ניסתה לפגוע בחיילי צה"ל ובכוחות הביטחון גם כן כנקמה על מבצע עופרת יצוקה בעזה. בשבוע שעבר הוגש כתב אישום נגד שני נערים נוספים בני 17 מהכפר ברטעה על עבירות נשק. לפי כתב האישום השניים הצטרפו לחולייה והכינו עשרה מטעני צינור שכמה מהם נמצאו ברשותם בחיפוש בבתיהם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully