וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גם הכלכלה המקסיקנית נדבקה בשפעת

טלי גולדשטין

3.5.2009 / 12:00

הפחד מפני התפשטות שפעת החזירים, הביאה לביטול טיסות רבות למקסיקו. הכלכלה המקסיקנית, הסובלת ממיתון, צפויה לנזק חמור

(צילום: רויטרס, עריכת וידאו: איילת שולמן)

מקסיקו הפכה לאומה במצור על רקע החששות מפני התפשטות שפעת החזירים. שאלה מדאיגה חדשה העולה עתה היא מהו הנזק הכלכלי הצפוי למדינה ומהי עלות מניעת התפשטות המגפה? לדברי ברתה הילדה טורז, פסיכותרפיסטית ממקסיקו סיטי, לקוחותיה חוששים יותר מפני איבוד משרותיהם מאשר מהמגפה.

נשיא מקסיקו פליפה קלדרון קרא בשבוע שעבר לתושבי המדינה להישאר בבתיהם במהלך עוצר בן חמישה ימים, מה-1 במאי עד ה-5 בבמאי. בנאום טלוויזיוני ראשון מאז פרוץ המשבר הרפואי, אמר קלדרון לתושבי מקסיקו להישאר עם המשפחות בבתים: "אין מקום בטוח יותר מאשר הבית", אמר. משרדי ממשלה יהיו סגורים במהלך ימים אלו, כמו גם עסקים פרטיים. שירותים הכרחיים כגון בתי חולים, איסוף זבל ורשתות מזון יישארו פתוחים. רחובות מקסיקו סיטי, בה מתגוררים כ-20 מיליון בני אדם, דוממים מזה ימים. ציוץ הציפורים נשמע היטב בפארקים הנטושים, שבדרך כלל מלאים בימי ראשון במשפחות ומיליונים בחרו להישאר בבית מחשש להידבקות.

שר האוצר של מקסיקו, אוגוסטין קרסטנס, מיהר להרגיע את הרוחות ואמר כי התפשטות מגפת שפעת החזירים בארצו לא תשפיע על כלכלת המדינה.

עם זה, כלכלת מקסיקו, שכבר סובלת מהמיתון הגלובלי, מסכנת בקריסה כללית על רקע הירידה במספר התיירים עקב המגפה והשהיית כל הפעילות הכלכלית שאינה הכרחית. מדינות רבות ביטלו את הטיסות שלהם למקסיקו, בהן סין ופרו ואזרחים רבים ביטלו חופשות לאחד מיעדי התיירות המשגשגים בעבר – דבר שיפגע קשות במגזר התיירות. לדברי אנליסטים, הנתונים הכלכליים הצפויים להתפרסם ישקפו "מרחץ דמים".

התושבים הספונים בבתיהם החלו להתלוצץ על המצב במדינה. בדיחות אינסופיות מומצאות על המצב, לדוגמה: "שמעת שמקסיקו הפכה למעצמה עולמית? כשהיא מתעטשת, כל העולם נדבק בשפעת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully