וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרשעה: החבר הצית למוות את בת זוגו

קובי מנדל

3.5.2009 / 10:38

איבתור אבשלומוב מקריית ים הורשע בהצתה מכוונת וברצח של בת זוגו לריסה דוידוב. פרקליטיו: "הוא לא היה שפוי בעת ביצוע העבירה"

בית המשפט המחוזי בחיפה, הרשיע הבוקר (ראשון) פה אחד את איבתור אבשלומוב, בן 53 מקריית ים, בעבירת רצח בכוונה תחילה של בת זוגו לריסה דוידוב. בכתב האישום צוין כי אבשלומוב הצית את דוידוב בעזרת חומרים דליקים וגרם לשריפתה למוות. השופטים קבעו כי הנאשם כשיר לעמוד לדין וכי הוא היה שפוי בעת ביצוע העבירה. שלב הטיעונים לעונש ייפתח באמצע השבוע הבא.

הנאשם והנרצחת חיו כבני זוג במשך 12 שנים והם גידלו יחד שני ילדים. מכתב האישום עולה כי בין השניים נתגלע סכסוך על רקע כספי וכן בעקבות חשדו של הגבר כי בת זוגו מקיימת קשר עם גברים אחרים. בתחילת חודש ינואר 2008 הצטייד הנאשם בחומרים דליקים ולאחר מכן עלה אל הדירה בה בני הזוג התגוררו, היכה את בת הזוג, שפך על ראשה נוזל דליק והצית אותה.

על מנת לוודא את מותה של בת הזוג, היכה אותה הגבר באמצעות עציץ ונמנע מלפתוח את דלת הכניסה לבית עד שבת הזוג חדלה לנשום. מותה של לריסה נגרם כתוצאה מכוויות בדרגה 2-3 ומחריכה על פני 22% מגופה. פרקליטיו של הנאשם טענו בתחילת ההליך הפלילי כי מרשם אינו כשיר לעמוד לדין, אך בסופו של דבר קבע אב בית הדין, השופט יוסף אלרון, כי הנאשם אינו סובל ממחלה נפשית שתמנע ממנו לעמוד לדין.

השופט ציין כי ברור מחומר הראיות, שהחלטת הנאשם להרוג את לריסה נעוצה בשילוב של חשד לבגידתה, סכסוך כספי ויחסה "המשפיל" כלפיו ולא באמונתו כי בגדה בו בלבד. עוד הבהיר השופט, כי מעשיו של הנאשם אמנם חריגים באכזריותם, אולם גם התנהגות עבריינית חריגה בקיצוניותה אינה מלמדת בהכרח על אי שפיות או "גלישה פסיכוטית" הפוגמים ביכולת להימנע מעשיית המעשה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully