וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"על נוסעי הטיסה ממדריד להישאר בבתיהם"

נעמה טלמור

2.5.2009 / 20:39

משרד הבריאות פרסם הנחיות לנוסעי טיסת איבריה 3752 ממדריד לישראל, עליה הייתה צעירה החשודה שנדבקה בשפעת החזירים

רותם דרוב

נוסעי טיסה 3752 ממדריד לישראל, של חברת הטיסה איבריה, שנחתה אמש (שבת), 2 במאי, בשעה 5 לפנות בוקר מתבקשים על ידי משרד הבריאות להישאר ב"בידוד מרצון" בבתיהם בשבוע הקרוב. בטיסה היתה אישה כבת 20 שחשודה כחולה בשפעת החזירים ומאושפזת בבית החולים איכילוב בתל אביב.

משרד הבריאות מבקש מכל הנוסעים שהיו על הטיסה להישאר בתיהם במשך שבוע ימים ובמידה שמתגלים סימני מחלת חום דמוית שפעת, הם מתבקשים לפנות לחדר המיון הקרוב לאיזור מגוריהם. "אדם שהתבקש להישאר בביתו בבידוד מרצון", על פי הגדרת המשרד הבריאות, יכול לפנות בתום שבעת הימים לרופאו המטפל בקופת החולים אליה הוא משתייך ולקבל ימי מחלה.

זוהי הפעם הראשונה שמשרד הבריאות מבקש בפומבי מנוסעי טיסה שלמה להישאר בבידוד מרצון. במסיבת העיתונאים האחרונה אותה כינס מנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' אבי ישראלי, הוא הסביר כי "משרד הבריאות אינו יכול להכריח בשלב זה את האנשים להישאר בביתם אך זוהי הדרך היחידה למנוע התפשטות של המחלה". הוא הוסיף כי "אחת המטרות של בידוד מרצון שכזה הוא לדחות את הגעת השיא של המחלה למדינת ישראל וככל שיידחה השיא, כך יהיה יותר מידע על המחלה, וניתן יהיה להתמודד איתה טוב יותר".

מוקדם יותר הודיע משרד הבריאות כי נבדק חשד לשלושה מקרים נוספים של שפעת החזירים בישראל. אישה בת 33 ותינוקה בן ה-8 חודשים, ששהו על אותה טיסה בה שהה גם הגבר בן ה-47 שחלה בשפעת החזירים והחלים ממנה, אושפזו בבית החולים הדסה עין כרם לאחר שפיתחו תסמיני שפעת. בנוסף קיים חשש שאישה בת 20 ששבה ממקסיקו לאחרונה לקתה במחלה והיא מאושפזת בבידוד במרכז הרפואי איכילוב בתל אביב.

בתוך כך הודיע משרד הבריאות כי בדיקות שנערכו לגבר בן ה-34 שאושפז אתמול במרכז הרפואי איכילוב בתל אביב הוכיחו כי הוא אכן חולה בשפעת החזירים. זוגתו, בת 27, נמצאת אף היא בבידוד אך עדיין לא ברור אם היא לקתה בנגיף גם כן. מצבם של בני הזוג, שחזרו מטיול במקסיקו ונמצאים בבידוד, מוגדר טוב.
שני הישראלים הנוספים שנדבקו במחלה, תושב אזור השרון בן 47, ותומר וג'ים, הישראלי הראשון שלקה במחלה, החלימו ושוחררו לבתיהם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully