וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

2 פצועים פלסטינים בעימות עם מתנחלים

יהושע בריינר וניר יהב

2.5.2009 / 20:01

צה"ל עצר 4 מתנחלים מבת עין אשר ירו לעבר הכפר הפלסטיני חרבת צפא לאחר שלדבריהם הותקפו. בין העצורים 2 חיילים. לדברי צה"ל, הירי בוצע ללא שום סיבה נראית לעין

קבוצה של כעשרה מתנחלים מבת עין הגיעה אתמול אחר הצהריים (שבת) לגבעת המוכתר, הנמצאת בין בת עין לחרבת צפא, וירתה לעבר הכפר. לדברי המתנחלים, הם טיילו בואדי בין שני היישובים כאשר הותקפו על ידי הפלסטינים, ובתגובה ירו באוויר. לדברי צה"ל, הירי בוצע ללא שום סיבה נראית לעין. כוחות גדולים הגיעו לאזור לתחקר את האירוע.

גורמים פלסטינים בחברון דיווחו כי בעקבות הירי התפתח עימות עם תושבי המקום. במהלך העימות ירה כוח צה"ל כדורי גומי לעבר הפלסטינים. ככל הנראה מירי כדורי הגומי נפגעו שני פלסטינים, אחד בחזה והשני בירך. השניים הועברו לטיפול בבית החולים בחברון.

למקום הוזעקו כוחות גדולים של צבא שעצרו ארבעה מהמתנחלים, ביניהם שני חיילים. "לא נסבול פרובוקציות של אף אחד מהצדדים, ובוודאי לא שימוש בלתי חוקי בכלי נשק", אמר גורם בטחוני במקום לוואלה! חדשות.

"קבוצה של מתיישבים יצאו לטייל בגבעת המוכתר, כשלפתע התקיפו אותם ערבים באבנים", סיפר תושב בת עין לוואלה! חדשות, "המתיישבים ירו על מנת להגן על עצמם. ליהודים מותר לטייל בארץ". לטענת המתנחלים, מואזין הכפר קרא לפלסטינים להגיע למקום, אז החלו מהומות בין הצדדים במהלכן ביצעו ירי לאוויר. לדברי צה"ל, מדובר היה בשטח צבאי סגור שאסור לשהיית ישראלים.

מקורות פלסטינים טוענים כי המתנחלים הם אלו שפתחו באש לעבר הכפר הפלסטיני וכתוצאה מכך נפצעו שני הפלסטינים, מוניר טיט בן 18 ואחמד עווד בן 24. תושבי הכפר הזהירו מפני הישנות המתקפות מצד המתנחלים וציינו כי מאז הפיגוע שביצע אחד מתושבי הכפר בהתנחלות בת עין, מתנכלים אליהם המתנחלים.

"התושבים חוששים לחייהם"

ראש המועצה האזורית גוש עציון, שאול גולדשטיין, אמר בתגובה לאירוע כי "המדינה הבטיחה לבת עין ביטחון וחודש חלף מאז הרצח המזעזע שבוצע ביישוב ועדיין דבר לא בוצע. לצערי הרב, שר הביטחון לא נקף אצבע לטובת ביטחון המתיישבים והוא אינו מסייע להרגעת הרוחות. לא פלא שתושבי היישוב חוששים לחייהם, בזמן שאצל הפלסטינים המואזין קורא לתושבים לתקוף יהודים".

תנועת "חזית יהודית לאומית" מסרה בתגובה כי "המשטרה נותנת פרס לכפר שממנו יצאו מרצחים שפלים שרצחו ילד בגרזן. יש להניח שאם בוצע ירי על ידי מתיישבים מדובר בירי שנועד להגנה עצמית".

בשבוע שעבר הותר לפרסום כי במבצע משותף של השב"כ ומג"ב נעצר המחבל שביצע את הפיגוע בבת עין בתחילת אפריל, בו נהרג שלמה נתיב, בן 13, וילד בן שבע נפצע באורח בינוני. מוסא טיט, תושב חירבת צפא הסמוכה לבת עין, בן 26, נעצר ב-14 באפריל בחשד שביצע את הפיגוע. על פי החשד, טיט נכנס להתנחלות כשהוא חמוש בגרזן והחל לתקוף את העוברים והשבים. לאחר מכן הוא נמלט מהיישוב.

  • עוד באותו נושא:
  • בת עין

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully