וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשש בארה"ב שהחזירים יידבקו מבני האדם

2.5.2009 / 14:40

מגדלי החזירים בארה"ב הטילו עוצר על החוות ודורשים מכל מי שמבקש להיכנס לחוות להגיש דיווח על נסיעותיו ומצבו הבריאותי

בארצות הברית חוששים כי החזירים יידבקו מבני האדם בנגיף השפעת. מגדלי החזירים בארצות הברית עושים כל שביכולתם על מנת למנוע את הידבקותם של החזירים שברשותם בזן החדש של השפעת מסוג H1N1 הידוע יותר בכינויו שפעת החזירים.

"החשש הגדול ביותר הוא שהעדר יידבק בצורה כלשהי במחלה הזו מבן אדם שלוקה בשפעת". אמר רון סוזר חוואי המגדל חזירים בקנסס. סוזר הטיל עוצר על העדר שלו ודורש מעובדיו וממבקרים וזרים להגיש דו"ח על נסיעות שקיימו לאחרונה לפני שהם נכנסים לשטח החווה.

"אם יש אדם שחולה בשפעת אנו לא רוצים שהוא יהיה בקרבת מקום לחווה" אמר סוזר. הווטרינרית הראשית באיגוד מגדלי החזירים אמרה כי "אין כל ראייה לכך שהשפעת פגעה בחוות החזירים בארצות הברית. החשש המרכזי שלנו הוא שאדם חולה יתקרב לאחת החוות וידביק את החזירים, אין לנו תרופות "טמיפלו" או תרופות אנטי ויראליות, והאופציה היחידה שעומדת לרשותנו הוא להעניק לחזירים אספירין".

ארגון הבריאות הבינלאומי הודיע ביום חמישי האחרון כי בכוונתו להפסיק לכנות את השפעת בשם "שפעת החזירים", זאת מכיוון שאף חזיר באף מדינה לא לקה במחלה ומקורו של זן השפעת הנוכחי עדיין לא ברור.

מגדלי החזירים סיפרו כי בעקבות הדיווחים על המגיפה הנפגע העיקרי במדינה הוא העסק שלהם. מחירי בשר החזיר צנחו בשבוע האחרון, מדינות רבות אסרו על יבוא של בשר חזירים מארצות הברית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully