וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשש שאם ותינוקה נדבקו בשפעת החזירים

נעמה טלמור

2.5.2009 / 18:00

האם והתינוק אושפזו בבידוד בהדסה עין כרם. נבדק חשד כי אישה בת 20 נדבקה אף היא בנגיף. משרד הבריאות: בדיקות המעבדה שנערכו לגבר בן ה-34 שחזר ממקסיקו מוכיחות כי לקה במחלה

אבי כהן

(עריכת וידאו: איילת שולמן, צילום: אבי כהן)

משרד הבריאות הודיע כי נבדק חשד לשלושה מקרים נוספים של שפעת החזירים בישראל. אישה בת 33 ותינוקה בן 8 חודשים, ששהו על אותה טיסה בה שהה גם הגבר בן ה-47 שחלה בשפעת החזירים והחלים ממנה, אושפזו בבית החולים הדסה עין כרם לאחר שפיתחו תסמיני שפעת. בנוסף קיים חשש שאישה בת 20 ששבה ממקסיקו לאחרונה לקתה במחלה והיא מאושפזת בבידוד במרכז הרפואי איכילוב בתל אביב.

בתוך כך הודיע משרד הבריאות כי בדיקות שנערכו לגבר בן ה-34 שאושפז אתמול במרכז הרפואי איכילוב בתל אביב הוכיחו כי הוא אכן חולה בשפעת החזירים. זוגתו, בת 27, נמצאת אף היא בבידוד אך עדיין לא ברור אם היא לקתה בנגיף גם כן. מצבם של בני הזוג, שחזרו מטיול במקסיקו ונמצאים בבידוד, מוגדר טוב.

שני הישראלים הנוספים שנדבקו במחלה, תושב אזור השרון בן 47, ותומר וג'ים, הישראלי הראשון שלקה במחלה, החלימו ושוחררו לבתיהם. בישראל נדבקו במחלה עד היום שלושה בני אדם, שניים מהם החלימו כאמור ושוחררו לבתיהם. מספר האנשים שנבדק החשד כי לקו בנגיף עומד כיום על ארבעה בני אדם.

בתוך כך דיווח בצהריים ארגון הבריאות העולמי כי שפעת החזירים ממשיכה להתפשט והיא הגיעה ל-15 מדינות ברחבי העולם, בנוסף דיווח הארגון כי ישנם 615 חולים בנגיף. רוב המקרים נמצאים במדינה שבה פרצה לראשונה המחלה – מקסיקו, שם דווח על 397 בני אדם שחולים בשפעת. ארגון הבריאות העולמי מדווח כי המדינה השנייה שבה נמצא מספר החולים הגבוה ביותר הוא ארצות הברית שם לקו בנגיף 141 בני אדם.

אמש נפגשו גורמים רפואיים מישראל, הרשות הפלסטינית, ירדן ומצרים בירושלים על מנת לדון בשפעת החזירים ובהיערכות לטיפול בה. נציגי ישראל הציעו לסייע לרשות בביצוע הבדיקות לזיהוי המחלה במידת הצורך. בסיום הפגישה, קבעו הצדדים לערוך פגישה נוספת בעוד כשבועיים. עד כה לא נתגלו מקרי שפעת בירדן או ברשות הפלסטינית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully