וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

במקסיקו מרגיעים: מספר המתים קטן משדווח

2.5.2009 / 9:16

חדשות טובות ממקסיקו: הרשויות מסרו כי מספר הנספים מהמגפה נמוך משנמסר עד כה . בדרום קוריאה ובהונג קונג דווח הלילה על שני מקרים של שפעת החזירים

רשויות הבריאות במקסיקו מסרו היום (שבת) כי מספר הנספים הוודאי כתוצאה משפעת החזירים עומד על 16 בני אדם בלבד, וכי מספר מקרי ההידבקות בנגיף הוא 397 ולא כפי שדווח תחילה. להערכת הרשויות, מספר מקרי המוות במדינה שכרגע עדיין חשודים שנגרמו כתוצאה משפעת החזירים עומד על 101, ולא 176.

לבשורות המעודדות ממקסיקו מצטרפות עדויות של מדענים הסבורים כי שפעת החזירים פחות נוראית ומאיימת ממה שנראה היה בתחילה. להערכתם, הנגיף של שפעת החזירים חסר את המאפיינים הגנטיים של מגפות קטלניות שהתפרצו בעבר בעולם.

בתוך כך, שפעת החזירים הגיעה הלילה גם לאסיה: בדרום קוריאה ובהונג קונג דיווחו על שני מקרים של שפעת החזירים. אישה בת 51 שהגיעה לדרום קוריאה מטיול ממקסיקו, ואזרח מקסיקני שטייל בהונג קונג לאחר עצירה בשנחאי.

התפרצות המחלה בהונג קונג הובילה לכך שמאות אורחים ועובדי מלון החשודים כי באו במגע עם החולה הוכנסו להסגר. בנוסף הודיעה הלילה סין כי היא משהה את כל הטיסות למקסיקו. בעקבות התגלות המקרים בהונג קונג ודרום קוריאה, עלה מספר המדינות שבהם התגלו חולים בשפעת החזירים ל -13. ארגון הבריאות העולמי הודיע אתמול כי מספר החולים עומד כבר על 365.

אמש נפגשו גורמים רפואיים מישראל, הרשות הפלסטינית, ירדן ומצרים בירושלים על מנת לדון בשפעת החזירים ובהיערכות לטיפול בה. נציגי ישראל הציעו לסייע לרשות בביצוע הבדיקות לזיהוי המחלה במידת הצורך. בסיום הפגישה, קבעו הצדדים לערוך פגישה נוספת בעוד כשבועיים. עד כה לא נתגלו מקרי שפעת בירדן או ברשות הפלסטינית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully