וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קלינטון: "אסור להתעלם מאמריקה הלטינית"

1.5.2009 / 20:47

מזכירת המדינה האמריקאית אמרה כי ממשלת ארה"ב פועלת לקידום היחסים עם וונצואלה ובוליביה על רקע הישגי סין ואירן באזור

"אירן וסין מגיעות ל'הישגים מדאיגים' באמריקה הלטינית, ולכן וושינגטון לא יכולה יותר להרשות לעצמה להחרים מנהיגים של מדינות כמו וונצואלה ובוליביה", כך אמרה היום (שישי) מזכירת המדינה האמריקאית הילרי קלינטון. לדברי קלינטון, "הממשל הקודם ניסה לבודד אותם, לתמוך באופוזיציות שלהם – זה לא עבד".

לדברי קלינטון, ארה"ב אינה יכולה להרשות לעצמה, נוכח היחסים המתהדקים של אירן, סין ורוסיה עם מדינות אמריקה הלטינית להתעלם מהמדינות אלה. לכן, לדבריה, ממשל אובמה מנסה שלשפר את היחסים בין ארה"ב למדינות אלה. קלינטון אמרה כי "אנחנו בוחנים כיצד אפשר להחזיר את שגרירנו בבוליביה למדינה ולעבוד מול נשיא בוליביה, איבו מוראלס".

לאחר תקופה ארוכה של עוינות ביחסים בין ארה"ב ומדינות דרום אמריקה בזמן כהונתו של ג'ורג' בוש, במהלכה אף גורש שגריר ארה"ב בבוליביה לאחר שהואשם בחתירה תחת הממשלה, מורגשת לאחרונה התחממות ביחסים. נשיא וונצואלה הוגו צ'אווס, שגירש גם הוא את שגריר ארה"ב מהמדינה כאות הזדהות עם בוליביה צולם החודש כשהוא לוחץ את ידו של אובמה בוועידת מדינות אמריקה. לדברי קלינטון, אובמה וצ'אווס דיברו אז על החזרת השגרירים והיא מצפה שהדבר יקרה בשלב מסוים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully