וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ישראל ושכנותיה דנו בטיפול בשפעת החזירים

נעמה טלמור

2.5.2009 / 0:09

בפגישה השתתפו נציגי ישראל, הרשות הפלסטינית, ירדן ומצרים. אמש אושפז זוג ישראלים בתל אביב בחשד שלקו במחלה

איתי חסיד

(צילום ועריכת וידאו: איתי חסיד)

גורמים רפואיים מישראל, הרשות הפלסטינית, ירדן ומצרים נפגשו אמש (שישי) בירושלים על מנת לדון בשפעת החזירים ובהיערכות לטיפול בה. נציגי ישראל הציעו לסייע לרשות בביצוע הבדיקות לזיהוי המחלה במידת הצורך. בסיום הפגישה, קבעו הצדדים לערוך פגישה נוספת בעוד כשבועיים. עד כה לא נתגלו מקרי שפעת בירדן או ברשות הפלסטינית.

אתמול אושפזו בני זוג ישראלים בבית החולים איכילוב בתל אביב בחשד שלקו בשפעת החזירים. השניים, אישה בת 27 וגבר בן 34, חזרו באחרונה מטיול במקסיקו, ומבית החולים נמסר כי הם הועברו לבידוד וכי מצבם טוב.

מוקדם יותר נמסר, כי שני הישראלים שנדבקו במחלה, החלימו ושוחררו לבתיהם. תושב אזור השרון (47) שאושפז לפני מספר ימים בבית החולים מאיר בכפר סבא לאחר שנדבק בשפעת החלים לחלוטין. מנהלת היחידה למחלות זיהומיות בבית החולים מאיר, ד"ר מיכל חוברס, אמרה לוואלה! חדשות כי "החולה שמאושפז אצלנו בריא כבר מספר ימים. הודענו לו כי הוא ישוחרר היום, מצבו מצוין". גם תומר וג'ים, החולה הראשון שנדבק במחלה, שוחרר לביתו.

בנוסף, משרד הבריאות הודיע אתמול בבוקר כי אישה וילדה שעלה לגביהן חשש כי נדבקו בשפעת החזירים, לא נדבקו במחלה. מדובר בילדה בת תשע מרעננה ובקשישה בת 75 מתל מונד. השתיים חזרו ממקסיקו, אולם היום התברר כאמור כי תוצאות הבדיקות שלהן נמצאו שליליות. הילדה בת התשע שהתה במקסיקו במשך חודש ימים, מהם כשלושה שבועות בעיר מקסיקו סיטי והיא חזרה לארץ לפני מספר ימים עם תסמינים של מחלת חום.

בעקבות הסרת החשש, הודיע ועד ההורים בבית הספר "הדקל", בו לומדת הילדה בת התשע, כי ביום ראשון יתחדשו הלימודים. זאת לאחר שאתמול הודיע הוועד כי בשל החשש שהילדה נדבקה בשפעת החזירים כ-320 תלמידי ביה"ס לא יגיעו הבוקר ללימודים. ועד ההורים של בית הספר הודיע כי בכוונתו להשבית את כלל הלימודים בבית הספר "על מנת שלא לקחת סיכון".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully