וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בצלם: "חיילי צה"ל התעללו בעצירים פלסטינים"

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

1.5.2009 / 10:49

בארגון זכויות האדם טוענים כי מספר חיילים היכו פלסטינים ומנעו מהם שינה ואוכל לאחר שנעצרו בעקבות ידויי אבנים. צה"ל: "הצבא יחקור את האירועים"

האם חיילי צה"ל מתעללים בפלסטינים בגלל ידויי אבנים? בימים האחרונים התקבלו בארגון "בצלם" דיווחים על התעללות של חיילים בצעירים פלסטינים תושבי העיירה דורא שמדרום-מערב לחברון, כפי הנראה בתגובה על ידויי האבנים על כביש 60. מדובר צה"ל נמסר בתגובה כי הצבא יחקור את האירועים.

אחד המקרים אירע ביום ראשון, כאשר בסביבות השעה 16:00 הגיעו לשכונת וואדי א-שאג'נה שבעיירה דורא מספר ג'יפים צבאיים ורכב להובלת עצורים. החיילים עצרו באופן אקראי שישה צעירים, בגילאים 17-31, כפתו את ידיהם וכיסו את עיניהם.

מעדויותיהם של שלושה מהעצורים, שנגבו על ידי ארגון "בצלם", עולה כי החיילים לקחו אותם למחנה הצבא אדוריים הסמוך, הושיבו אותם בחדר שדלתו פתוחה, וחיילים שנכנסו אליו מדי פעם הכו אותם. העצורים טוענים גם שספגו בעיטות בכל הגוף, סטירות, מכות עם קתות כלי נשק ואגרופים. לטעתם, במשך כל זמן המעצר החיילים מנעו מהם להתפלל ולישון, ולא נתנו להם אוכל.

מעדותם עולה עוד כי רק אחרי חצות אפשרו החיילים לעצורים ללכת לשירותים ולשתות מים. לדבריהם, החיילים גם השפילו אותם וחייבו אותם להתפקד, כמשחק. אחד הפלסטינים סירב להתפקד וכעונש, החיילים הכריחו את העצורים לעמוד עשר דקות. בסביבות השעה 4:30 לפנות בוקר, לפי העדויות, החיילים החלו להוציא את העצורים מהחדר בזוגות.

עוד נטען כי החיילים הכניסו שני עצורים לג'יפ, הסיעו אותם למקומות שונים באזור והשליכו אותם מן הג'יפ, תוך כדי הכאתם. שניים מהעצורים טוענים גם כי נגנב מהם כסף בסכומים של 600 ו-140 שקל. ארבעה מהעצורים טופלו בבית החולים עאליה בחברון.

לא התקבלו תלונות מהפלסטינים

מדובר צה"ל נמסר בתגובה: "מבדיקה עם המנהל האזרחי עולה כי לא התקבלו תלונות מהפלסטינים בנוגע לאירועים אלו. עם זאת, צה"ל יתחקר כל טענה בדבר התנהגות לא נאותה שבוצעה, לכאורה, על ידי חיילי צה"ל. בתאריך ה-26.4.09 הושלכו שני בקבוקי תבערה לעבר כוח צה"ל אשר נע על כביש 60. שישה פלסטינים אשר זוהו במרחב הסמוך נעצרו על ידי הכוח".

עוד נמסר מדובר צה"ל כי "בתאריך ה-29.4.09 זוהו שני פלסטינים בעודם מנסים להדליק בקבוקי תבערה. כוחות צה"ל ערכו סריקות נרחבות בכפר דיר רזח על מנת לאתר ולזהות את המעורבים בהדלקת בקבוקי התבערה. במקום אף נחשף מטען שהתגלה כמטען דמה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully