וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחד במאי: הפגנות אלימות בגרמניה וטורקיה

1.5.2009 / 12:15

32 שוטרים לפחות נפצעו במהומות שפרצו בברלין ובהמבורג לרגל חג הפועלים. גם באיסטנבול שבטורקיה התקיימו הפגנות סוערות

(צילום: רויטרס, עריכת וידאו: אייר ענבר)

עשרות שוטרים נפצעו הבוקר (שישי) בהפגנות סוערות שפרצו לרגל האחד במאי בערים הגרמניות ברלין והמבורג. משטרת ברלין דיווחה כי במהומות האלימות שאירעו בעיר נפצעו לפחות 29 שוטרים וש-12 מתוך 200 בני האדם שקיימו הפגנה "אנטי קפיטליסטית", נעצרו. עוד דווח כי המפגינים השליכו בקבוקים ואבנים לעבר השוטרים והציתו פחי אשפה.

במהומות בהמבורג נפצעו לפחות שלושה שוטרים. בתוך כך, נערכת המשטרה בגרמניה להמשך הפעולות האלימות, בעיקר מצד קיצונים מתנועות ימין ושמאל ואנשי איגודים מקצועיים. ההפגנות צפויות להתרחש היום בערים שונות בעולם. יש הצופים שהן יהיו סוערות במיוחד על רקע אי שביעות רצון התושבים במדינות מהתנהלות הממשלות במשבר הכלכלי.

בתוך כך, גם בעיר איסטנבול שבטורקיה אירעו הבוקר מהומות שבהם השתתפו מאות מפגינים. המשטרה פיזרה את ההפגנות באמצעות זרנוקי מים וגז מדמיע. המפגינים יידו אבנים ובקבוקי תבערה לעבר השוטרים וניפצו שמשות של בנקים ומרכולים.

"אנו רוצים לראות אי שקט חברתי ונעשה הכל כדי להבטיח שזה יקרה", אמרו מארגני "הפגנת המהפכה של האחד במאי" בגרמניה. מעל לעשרים מפגינים מתכננים לערוך הפגנה המונית בברלין תחת המוטו "הקפיטליזם הוא אסון והמלחמה היא בעד מהפכה חברתית". מעל 70 מכוניות כבר הוצתו מאז ינואר בברלין על רקע התסיסה החברתית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully