וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מזוז: "עתירת קצב - ניסיון התחמקות שקוף"

עדי שמחוביץ

30.4.2009 / 20:48

בעתירה שהגיש הנשיא לשעבר דרש קצב לחייב את מזוז לפתוח בחקירה נגד מי שלדבריו הדליף חומרי חקירה לתקשורת

היועץ המשפטי לממשלה מני מזוז הגיב הערב (חמישי) לעתירה שהוגשה היום לבג"צ על ידי הנשיא לשעבר משה קצב. מזוז אמר כי "בניגוד להצהרת קצב לאחר ביטול הסדר הטיעון לפיה הוא מבקש להוכיח את חפותו בבית המשפט, נראה ששוב ננקט מטעמו ניסיון שקוף נוסף להתחמק מבירור העניין לגופו בטענות מטענות שונות. מעבר לכך, לפרטי הטענות שבעתירה נשיב כמקובל, ככל שנידרש, במסגרת התגובה לבג"ץ".

בעתירה שהגיש באמצעות עורכי דינו, אביגדור פלדמן, ציון אמיר ואברהם לביא, דרש קצב מבית המשפט להורות ליועץ המשפטי, מני מזוז, לפתוח בחקירה פלילית במשרד המשפטים לאיתור האחראי על העברת תקליטור ובו כל חומרי החקירה בתיק הפלילי נגד קצב לכלי תקשורת גדול.

על פי העתירה, לפני כשנה פנו סנגוריו של קצב למזוז על כך שיש בידם מידע לפיו גורם במשרד המשפטים או בפרקליטות העביר חומר חקירה בעניינו של קצב לגוף תקשורת גדול. מזוז השיב כי טענתם משולל כל יסוד. סנגוריו של קצב פנו שוב למזוז בטענה כי אין הוא יכול להשיב לפנייתם ללא עריכת בדיקה פנימית ומזוז השיב כי תנאי מקדמי לפתיחת חקירה בעניין הוא קיום בסיס עובדתי. נוכח תשובתו של מזוז העבירו לו סנגוריו של קצב את התקליטור המדובר הנושא את חותמת משרד המשפטים ובו גם חומרים שלא הגיעו לידי ההגנה. משלא נענה מזוז לבקשת הסנגורים, פנו לפרקליטים הממונים בתיק.

בפברואר הגיעה תשובתו של היועץ המשפטי ובה נאמר כי בדיקה פנימית וחיצונית שנערכה בעניין לא נמצא גורם "קונקרטי" שהעביר את התקליטור לאמצעי התקשורת. בעתירה נטען כי מזוז עשה הכל בעניין חוץ מהדבר הנדרש והוא פנייה למשטרת ישראל, שהיא הרשות המוסמכת והאמונה על בירור חשדות פליליים.

העתירה משווה את מאמצי החקירה בעניין זה למאמצים שנעשו כאשר עו"ד ליאורה גלנט-ברקוביץ הדליפה לתקשורת חומרים מחקירות ראש הממשלה ומעלה את האפשרות כי הגורם המדליף בתיקו של קצב נמנה עם מקבלי ההחלטה על העמדתו לדין. בשל חשש זה, ההחלטה להעמיד לדין את קצב נבעה, לטענת סנגוריו של קצב, על יסוד שיקולים זרים ופסולים. קצב דרש מבית המשפט לקבוע דיון דחוף בעניין: "מעבר לצורך לקיים חקירה מהירה נוכח החשדות העולים מפרשת התקליטור, והחמורים כשלעצמם, הרי שהחשדות מעיבים על כשרות החלטת המשיב להגיש כתב אישום נגד העותר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully