וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאבק הסרבנים: "אלימות מטורפת של המשטרה"

איילה חננאל

30.4.2009 / 19:37

חברות קואליצית הנשים ביקשו להיעצר במחאה על מעצר פעילי "פרופיל חדש". המשטרה: "המפגינות הטילו מצור על התחנה"

עשרות מפגינות ומפגינים מקואליציה של ארגונים פמיניסטיים ערכו הערב (חמישי) הפגנה מול תחנת המשטרה ברחוב דיזנגוף בתל אביב. המפגינות מחו על מעצרם של פעילי ארגון "פרופיל חדש" והחרמת מחשביהם, בטענה שעודדו התחמקות משירות בצה"ל. שמונה מפגינות נעצרו על ידי המשטרה.

המפגינות הגיעו לתחנת המשטרה וביקשו "להסגיר את עצמן" ולהיעצר לחקירה בטענה שהן קוראות לאי שירות בצבא. בין הסיסמאות שהשמיעו המפגינות: "אני פמיניסטית, תעצרו אותי", "לא נמית ולא נמות בשירות הציונות", לא יורה ולא יולדת - להזמין את הניידת", "לא עומדת בצפירה - להזמין ת'משטרה".

אחד המפגינים במקום מסר לוואלה! חדשות כי לאחר כרבע שעה ניסו השוטרים לפזר את ההפגנה בכוח והורו למפגינים לעבור לצד השני של הכביש. "הם השתמשו באלימות מזעזעת, דחפו אנשים על מכוניות, והכו אנשים גם לאחר שנשמעו להוראות השוטרים", סיפר המפגין. לדבריו, חלק מהשוטרים במקום הסתובבו ללא תגים בין המפגינות והמפגינים.

"המפגינות 'הטילו מצור' על התחנה"

אילת מעוז, מנהלת "הקואליציה לנשים" – הארגון שארגן את ההפגנה – סיפרה לוואלה! חדשות: "השוטרים הפגינו נגדנו אלימות מטורפת ומשולחת רסן וביצעו מעצרים בצורה אלימה ביותר תוך כדי שהם דוחפים את האנשים אל הכביש שנסעו בו מכוניות, בועטים באנשים על הרצפה, מכים וסוטרים. לי אישית הכניסו אגרוף בלסת ואף נאמר לי על ידי אחד השוטרים 'יא לסבית, אני אהרוג אותך יא שמאלנית מזדיינת' ועוד הערות על רקע סקסיסטי ופוליטי". לדברי מעוז, רוב המפגינות היו נשים בגילאי 70-80.

מהמשטרה נמסר כי הפגנת הפמיניסטיות אינה חוקית. לדברי המשטרה, "המפגינות 'הטילו מצור' על התחנה ומנעו כניסה ויציאה של שוטרים ואזרחים במקום. המשטרה ביקשו מספר פעמים מהאנשים לחדול מהמצור ואף הזמינה את מארגנות ההפגנה להיכנס לשיחה עם מפקד התחנה אך הם סירבו והמשיכו למנוע כניסה לתחנה. בשל כך נאלצו השוטרים לפנות את המפגינות מהמקום ולעצור שמונה נשים בשל אי ציות להוראה חוקית והכשלת שוטר". לטענת המשטרה המעצרים בוצעו כחוק. "אם למפגינים יש טענות על אלימות שוטרים הם מוזמנים להגיש תלונה למח"ש".

ביום ראשון פשטו שוטרי מרחב ירקון על בתיהם ועל מקומות העבודה של כעשרה פעילים בארגון "פרופיל חדש" בגין פרסומים שלכאורה עודדו אזרחים להשתמט מגיוס לצה"ל ואשר פורסמו באתרי האינטרנט "פרופיל חדש" ו"מטרה 21". במהלך הפשיטות, נתפסו מחשבים וחומרים נוספים אשר המשטרה הגדירה כ"קשורים לעבירה" ושישה מהפעילים עוכבו לחקירה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully