וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בג"ץ: התגמול לחיילי המילואים לא יעוכב

30.4.2009 / 18:54

ארגון חיילי המילואים "בלת"ם" ביקש לעכב את התשלום בטענה שהוא מפלה חיילים ששירתו ממושכות. ביהמ"ש: "חיילים רבים ממתינים"

בג"ץ החליט היום (חמישי) לדחות את בקשת ארגון חיילי המילואים "בלת"ם" לעכב את תשלום התגמול המיוחד לחיילי המילואים הצפוי להינתן מחר. הארגון טען כי תשלום התגמול מפלה חיילים שביצעו למעלה מ-26 ימי מילואים בשנה וכי חיילים ששירתו מספר גדול של ימים יינזקו באופן משמעותי בשל קיצוץ שחל בתשלום.

השופטת איילה פרוקצ'יה כתבה בהחלטתה כי הבקשה לצו מניעה לדחיית התשלום עד לדיון מיוחד בנושא הוגשה באיחור רב וכי הוצאת צו ביניים כעת תהווה "פגיעה קשה ביותר בציפיות הלגיטימיות של חיילי מילואים רבים מאוד, הממתינים לתשלום ומסתמכים עליו". בעקבות הפסיקה ועל פי החלטת הצבא, מחר ישולם לאלפי חיילי מילואים תשלום מיוחד עבור ימי מילואים. עם זאת, בשל קיצוצים, לא יהנו מהתשלום חיילים שביצעו למעלה מ-26 ימי מילואים.

ארגוני המילואים זעמו בעיקר בגלל החלטת הרמטכ"ל לפיה הקיצוץ יבוצע באופן רטרואקטיבי, כך שהוא יחול גם בשנה הנוכחית. "תשובת הרמטכ"ל לבג"ץ לא התמודדה עם העובדות אלא ביקשה טכנית לדחות את העתירה משיקולי הדקה ה-90", אמר רועי רון מארגון "בלת"ם" לחיזוק מערך המילואים. "התנהלות הרמטכ"ל גורמת לירידה חדה במוטיבציה לשרת במילואים וברוח ההתנדבות לשרת ולכך יש משמעויות הרסניות".

רון הוסיף כי "הרושם שנוצר הוא שהרמטכ"ל כאילו נחת אתמול ממאדים ואינו מבין את הנזק שייגרם בעקבות החלטתו לקצץ רטרואקטיבית מ-2008 את תגמול המילואים המיוחד". ההחלטה לקצץ בתגמול המיוחד גם לאלו שביצעו ימי מילואים ב-2008, הביאה למחאה נרחבת של חיילי מילואים שנטלו חלק במבצע "עופרת יצוקה". החיילים טענו כי בשל מספר החיילים הגדול שצה"ל גייס, הדבר יחייב אותם לתשלום גבוה במיוחד.

"בכל מלחמה אנחנו הראשונים לעזוב את הבית ואת העבודה בידיעה שניפגע מזה", אמר לפני החלטת בג"ץ רב סמל במיל' אורן זוננשיין שלחם במבצע, "אבל אנחנו באים רק על מנת לתרום מעצמנו. אנחנו בסך הכל מצפים שהצבא שמגייס אותנו יהיה בעדנו. אחוז קטן מאוד של אנשים הולכים למילואים ודווקא מהאחוז הקטן הזה לוקחים את הכסף. אנחנו לא מבקשים הרבה, רק שלא יקצצו את הקיים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully