וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לעבודה ולמחאה

אייל דץ ועינב שיף

30.4.2009 / 15:17

במסגרת המאבק לתנאי עבודה הוגנים ולזכויות עובדים, השנה יציינו את יום הפועלים הבינלאומי ברדיו, בקולנוע וברחובות. מאירועי האחד במאי

את שמעון פרס, סגן הנשיא של האינטרנציונל הסוציאליסטי העולמי לא תמצאו פה. גם לא את מנהיג מפלגת העובדים הישראלית אהוד ברק. עבורם ככל הנראה מדובר בעוד יום ככל הימים, אבל עבור אלפי אנשים בישראל של 2009 לאחד במאי יש משמעות מיוחדת, במיוחד בימים אלו.

על רקע המשבר הכלכלי והמיאוס המתמשך מ"הקפיטליזם החזירי", יהפכו השנה אירועי אחד במאי לעמוסים במיוחד - תהלוכות, עצרות הזדהות, מרתון סרטים ולוח שידורים מיוחד בקול הקמפוס. אלו הן רק חלק מהאירועים המצפים לכם מחר.

כמו בכל שנה

התהלוכה המרכזית שכבר הפכה למסורת, כוללת השנה שיתוף פעולה של מספר ארגונים ואפילו שיתוף פעולה בין מר"צ לחד"ש. בתהלוכה יצעדו זה לצד זה איגוד העובדים הסוציאליים, אגודת הסטודנטים של המכללה האקדמית תל אביב- יפו, ועד המורים של מוזיאון תל אביב ועוד. התהלוכה תצא מגינת דרויאנוב שבשכונת פלורנטין, בשעה 12:30, דרך רחוב פלורנטין ורחוב הרצל, לכיכר בוני העיר בשדרות רוטשילד פינת הרצל, שם תתקיים העצרת המרכזית. בעצרת ינאמו בין היתר דב חנין, ניצן הורביץ, דניאל ברונשטיין – יו"ר אגודת הסטודנטים של מכללת תל אביב-יפו, מיסם ג'לג'ולי – יו"ר נעמ"ת במשולש ומנהיגים צעירים נוספים של מאבקי עובדים. בנוסף יתקיימו הופעות מוזיקליות.

יום שידורים מיוחד

קול הקמפוס (FM106) תקיים יום שידורים מיוחד לציון חג הפועלים הבינלאומי. בתחנה, המשדרת מבית הספר לתקשורת של המסלול האקדמי, המכללה למנהל מתכננים לבדוק ביום שישי הקרוב, החל משעה 10:00 את נושא הפועלים בראי המשבר הכלכלי העולמי ואת הרעיונות הגדולים מאחורי האידיאלים של צדק חברתי וכדומה.

לצורך כך הוכנו סטים מוזיקליים בהשראת חג הפועלים וכן יתקיימו תוכניות שונות בנושאים כגון הפליית עובדים זרים ועובדי קבלן, התארגנות עובדים בגופי תקשורת, דיון בנושא ההסתדרות בשנת 2009, שידור מופע למען זכויות העובדים שנערך במועדון לבונטין 7 בתל אביב כולל ראיונות עם המשתתפים ועוד.

פסטיבל סרטי פועלים

סינמטק חיפה והמכללה החברתית-כלכלית יקיימו זו השנה השנייה את פסטיבל סרטי פועלים בעיר. הפסטיבל יעמוד השנה בסימן המשבר הכלכלי בשוק העבודה הישראלי, לעומת התקווה שבהתארגנויות שונות של מנהיגות עובדים מהשטח. בנוסף, ידגיש השנה הפסטיבל את החיבור בין קולנוע לאקטואליה, באמצעות מפגשים עם גיבורי מאבקי עובדים עכשוויים בישראל. הפסטיבל יחל באחד במאי, ויימשך כשבוע.

בין הסרטים שיוקרנו השנה בפסטיבל נמצא "תמונות יומיום" של עיסאם שעבן, סרט מצרי המוקרן בבכורה בינלאומית בפסטיבל ובו מתועדים באופן נדיר מאבקי העובדים במצרים. בחמישה במאי, יופיעו גם יהלי סובול ועמיר לב במופע משותף תחת הכותרת "אמנים מזדהים עם זכויות עובדים". סרטים נוספים בפסטיבל הם "מטרופוליס" של פריץ לאנג, "רוזטה", "המרסייז", "רוג'ר ואני" של מייקל מור, "ארץ קרה", "שיטת גרנהולם" ו"שש קומות לגיהינום" של יונתן בן אפרת שיסגור את הפסטיבל. עלות הכניסה לכל ערב, הכולל סרט והרצאה היא 33 שקלים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully