וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הטיול השבועי - לאורך הים

נעמה טוכפלד

1.5.2009 / 7:40

זאת בדיוק העונה לטיול בין הים, לצמחייה פראית לצבאים חמקמקים. המלצת השבוע - גן לאומי חוף השרון ואפולוניה

עכשיו, כשהימים מתארכים ונעשה חם אבל לא חם מידי זה בדיוק הזמן לצאן לטיול ולהשקיף מעבר למצוק אל הים, לטייל בין צמחיה פראית וצבאים חמקמקים. תחילת המסלול בגן לאומי חוף השרון, פנינת טבע מרהיבה ופראית הנמצאת מערבית לקיבוץ שפיים ועיקרה טבע ונוף מרתק. בכניסה לגן תמצאו את דפי ההסבר למסלולי הטיול השונים. הגן מתוחזק על ידי קבוצת נוער מקיבוץ שפיים קבוצה זו נקראת "חממיקה" והיא אשר דואגת לניקיונו וטיפוחו של הגן. אנא דאגו שהמקום ישאר נקי גם אחריכם (אין להבעיר אש במקום).

בגן מתפתלים להם שבילים שונים שלוקחים את המטייל מחוויית טבע אחת לשנייה. מתחילים את הסיור בשביל המסומן באדום, המוביל לתצפית לכיוון החוף, משטחי ריצוף מעץ מאפשרים להגיע עד לשפת המצוק. ממשיכים את הסיור המעגלי למפגש עם שביל המסומן בשחור, הוא שביל האירוסים, ובדרך מבחינים בצורות שונות של שכבות סלע הכורכר.

בקיצור דרך לכיוון שביל הצבאים המסומן בכחול ועם קצת מזל אפשר יהיה לראות צבי אחד או שניים. אם אתם עם ילדים, לא כדאי לוותר על ה"חליקס" - מחצבת חול ישנה שקירותיה תלולים והיא מאפשרת לגלוש מראש המדרון. סוף המסלול למנוחה קצרה באזור הפיקניק ומשם ממשיכים את המסלול לכיוון חוף הים. יוצאים מהשמורה לכיוון צפון לאורך הגדר וממשיכים עם השביל עד לירידה לכיוון חוף געש.

כשמגיעים לחוף הים מצטרפים לסימון החדש של שביל ישראל בצבע לבן- כחול –כתום. הכיוון הוא דרומה לאורך החוף. עוברים מפרצונים טבעיים והולכים תחת מצוק כורכר מרשים שמתנשא לגובה של 30 מ' מעל לים. הערת אזהרה: לא לנסות ולהתקרב אל המצוק יתר על המידה ובשום מקרה לא לשבת מתחתיו, כיוון שישנן מדי פעם התמוטטויות מהמצוק. שימו לב גם למצב הים, כיוון שבגאות וים סוער אין אפשרות לעבור לאורך כל החוף, היות והגלים מגיעים עד למרגלות המצוק. במפרץ האחרון כבר אפשר להבחין בשרידים של המבצר המרהיב של אפולוניה אך אין אפשרות לעלות בערוץ שנראה בתחילה נוח הגן סגור ומגודר בכיוון זה וגם לא מומלץ להיכנס לערוץ שקירותיו מצוקיים ובסכנת התמוטטות. משם עוברים דרך המעגן של המבצר הצלבני. הביטו מקרוב אל שרידיו האימתניים של המבצר שנפלו לים. מאוחר יותר תוכלו לראותם ממרומי הדונג'ון הוא מגדל העוז של המבצר.

אנו ממשיכים עם הסימון של שביל ישראל ונגיע לכפר דייגים קטן שהיום מתגוררות בו רק שתי משפחות, כפר זה הוקם באופן לא חוקי והוא נמצא בהליכי פינוי. מייד לאחר הבתים תתקלו בשלט לגן לאומי אפולוניה. נטפס בשביל העולה לכיוון הגן עד לכניסה (בתשלום), וכדאי להצטייד בדפי ההסבר של האתר. כאן אפשר לשבת, לנשום עמוק ולנוח מעט מהמאמץ . מסיימים את הטיול במבצר הצלבני המרהיב שצופה אל הים מגובה של 30 מ', מבנה מהמאה ה13. מבצר זה נכבש על ידי הסולטאן הממלוכי ביברס שציווה להחריבו.

הערה: מאחר והמסלול אינו מעגלי כדאי להשאיר רכב אחד בגן לאומי אפולוניה בכדי להקפיץ את הנהגים לאיסוף הרכבים. (יש לוודא בגן לאומי אפולוניה את שעת סגירת האתר 09-9550929). משך הטיול: כשלוש שעות.

איך מגיעים?

לגן לאומי חוף השרון: מכביש החוף (כביש מס' 2) פונים לכיוון המרכז המסחרי שליד קיבוץ שפיים. בכביש הפנימי של המרכז המסחרי פונים צפונה לעבר החנות צומת ספרים. בכיכר שליד החנות פונים מערבה. הכביש הופך לדרך עפר, המגיעה עד לגדר גן לאומי חוף השרון. כשמגיעים לגדר נוסעים בדרך עפר דרומה במקביל לגדר, עד לרחבת החניה שמול שער הכניסה

לגן לאומי אפולוניה:
יוצאים מכביש החוף בצומת כפר שמריהו ופונים לכיוון הרצליה פיתוח (מערבה), בכיכר השנייה פונים ימינה ונוסעים עד סוף הכביש, לאורך הדרך ישנו שילוט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully