וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החולה הישראלי הראשון בנגיף ישוחרר מחר לביתו

נעמה טלמור

30.4.2009 / 16:49

תומר וג'ים, הישראלי הראשון שאובחן כחולה בשפעת החזירים, ישוחרר מחר מביה"ח לניאדו. משרד הבריאות הורה להעלות את רמת הכוננות לדרגה 5 מתוך 6 וביקש מהשבים ממקסיקו להישאר בבית ב"סגר מרצון"

(צילום: רויטרס, עריכת וידאו: גדי וינסטוק, קריינות: אילן שניג)

תומר וג'ים, הישראלי הראשון שאובחן כחולה בשפעת החזירים ישוחרר מחר לביתו מבית החולים לניאדו. בתוך כך הורה משרד הבריאות להעלות את רמת הכוננות בארץ לדרגה חמש מתוך שש, בעקבות התפשטות שפעת החזירים והחלטת ארגון הבריאות העולמי על העלאת הכוננות. מנכ"ל המשרד פרופ' אבי ישראלי אמר כי מעלים את רמת הכוננות לרמה חמש כאשר יש חשש להדבקה בין בני אדם באותה מדינה.

בנוסף, משרד הבריאות הקים מרפאה בנתב"ג, אליה מתבקשים להגיע הנוסעים ששהו במקסיקו בשבוע האחרון ולהיבדק. כמו כן, כל הנוסעים ששבו ממקסיקו התבקשו שלא לצאת מביתם במשך שבוע. מנכ"ל המשרד אבי ישראלי אמר כי "נבקש מכל מי שהגיע ממקסיקו להיות ב'סגר מרצון', זה אומר שעליהם להישאר בבית". בנוגע למקומות העבודה מי שישאר בביתו יקבל ימי מחלה ממשרד הבריאות.

משרד הבריאות הודיע בנוסף כי בכוונתו לרכוש תרופה חדשה בשם "רלנזה" נגד שפעת החזירים, שבה החומר הפעיל בה שונה מעט מתרופת ה"טמיפלו". יועץ משרד הבריאות, ד"ר רן בליצר אמר כי "הסיבה העיקרית שאנו קונים רלנזה היא שאנו לא רוצים לשים את כל הביצים בסל אחד. סיבה נוספת היא נושא העמידות - בתרופות אנטי ויראליות ישנו סיכון שהנגיפים יפתחו עמידות אליהן ועל כן הרלנזה והטמיפלו יגבו אחת את השנייה".

בדיקות רפואיות בגבולות

בתוך כך נבדק חשד לשני מקרים נוספים בהם נדבקו שתי נשים בנגיף שפעת החזירים. אישה כבת 75 שחזרה לאחרונה ממקסיקו, הגיעה היום (חמישי) לבית החולים לניאדו בנתניה עם תסמינים דומים לתסמיני הנגיף. בנוסף נבדק חשש כי ילדה בת תשע מרעננה נדבקה בנגיף, היא פונתה לבית החולים מאיר בכפר סבא.

אמש התברר כי ארבעת המקרים בהם התעורר חשד כי אזרחים ישראלים נדבקו בשפעת החזירים התבררו כשליליים, וכל הארבעה אינם חולים בנגיף הקטלני, כך הודיע ד"ר איתמר גרוטו, ראש מנהל שירותי בריאות הציבור במשרד הבריאות . לדבריו, "כל המקרים שהיו חשודים יצאו שליליים, ומדובר בנגיפים אחרים שאינם קשורים לעניין". הוא הוסיף כי "הארבעה חולים במחלות ויראליות אחרות, ומי מהם שמצבו מצריך אשפוז יישאר מאושפז".

במשרד הבריאות הביעו אופטימיות זהירה לגבי התפשטות המחלה בארץ. "חששנו ממצב של העברה מקומית בארץ אולם אין אף אחד שנדבק בישראל", אמר ד"ר גרוטו והבהיר כי "עם זאת אנחנו לא מתחייבים וייתכן מצב שאנשים יידבקו גם בארץ. אנחנו עושים מאמצים כבדים על מנת למנוע זאת". ד"ר גרוטו ציין כי "אנו עדיין לא נחים על זרי הדפנה, ויש להמשיך לעקוב במלוא המרץ. זה לא נגמר עדיין". עד כה אובחנו בוודאות שני ישראלים שחולים במחלה. הצעיר תומר וג'ים ואדם נוסף בן 47. השניים שבו לאחרונה מטיול במקסיקו והוכנסו להסגר.

בתוך כך, הנחה הבוקר ראש הממשלה בנימין נתניהו להחמיר את הבדיקות לנכנסים לארץ בעקבות התפשטות מחלת שפעת החזירים בעולם. הבדיקות יוחמרו בכל גבולות המדינה – בנמל התעופה בן גוריון, בנמלי הים ובנמלי היבשה. במסגרת החמרת הבדיקות, כל מי שייכנס לגבולות ישראל ימלא שאלון רפואי ובמידה שהוא אינו חש בטוב הוא ייבדק על ידי רופא, שיחליט על המשך הטיפול ואם יש צורך להכניסו לבידוד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully