וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עבודות שירות לגננת שתקפה פעוטות

עדי שמחוביץ

30.4.2009 / 13:04

ביהמ"ש גזר על הגננת פאינה שכטמן חמישה חודשי עבודות שירות לאחר שהורשעה בתקיפת קטין. על מנהלת הגן נגזר מאסר על תנאי

בית המשפט המחוזי בתל אביב גזר היום (חמישי) חמישה חודשי מאסר בפועל שיומרו לעבודות שירות על פאינה שכטמן, גננת בת 60 מחולון, שהורשעה בתקיפת קטין. כמו כן, גזר בית המשפט שבעה חודשי מאסר על תנאי וקנס של 10,000 שקל על מנהלת הגן, גניסה פטלון, שהורשעה במסגרת הסדר הטיעון בעבירה של הפרת חובת דיווח של אחראי על קטין, כאשר היה לו יסוד סביר להניח כי פוגעים בו.

שכטמן הועסקה על ידי פטלון כמטפלת בגן בו שהו כ-40 פעוטות. לפי כתב האישום, נהגה שכטמן כלפי פעוטות באלימות, משכה בשיערותיהם, היכתה אותם ומנעה מהם אוכל. מגזר הדין עולה כי לשכטמן אין ניסיון בעבודה עם ילדים בגיל הרך וכי מדובר באישה שהיא מהנדסת במקצועה. השופטת יהודית שיצר אמרה כי האגרסיביות בה נקטה שכטמן לא היתה מחושבת ופרצה מתוך קפדנות יתר. "חרף היותה מהנדסת במקצועה, לא בחלה בכל עבודה קשה שתוכל להתפרנס ממנה. היא תוארה על ידי העדים כאישה אחראית ומסודרת. אולם מסתבר שתכונות אלו לצד החיוב שבהן, הובילו בהקשר של טיפול בפעוטות לתוצאות בלתי רצויות של נוקשות יתר".

השופטת הוסיפה, כי מעשיה שכטמן היו מינוריים וניתן לסווגם ברף הנמוך. "לא נגרמו נזקים פיזיים משמעותיים", אמרה. למרות זאת ציינה השופטת כי "סוג העבירות הנדונות וכאשר מדובר בהתנהגות כלפי פעוטות וקטינים חסרי ישע, טובת הקטינים היא השיקול המרכזי ועל בית המשפט חחד את המודעות להם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully